"normen"en "waarden"

hihihi, spannend onderwerp of niet dan?! Ik zat het onderwerp te lezen van heel of half potje en vroeg me af of iedereen zich strak hield/houdt aan de regels van het cb op de opschriften op de potjes?

Ikzelf ben er namelijk niet zo goed in, doe het liefste mijn eigen ding. Ben daarom ook erg gelukkig dat de borstvoeding nog zo goed loopt. En als we over ruim twee weken gaan beginnen met bijvoeden (à la Rapley) dan krijgt Rêve zoveel ze wil en wil ze niet meer dan houdt het op. Nu alleen nog maar hopen dat ze niet te veel wil hihihi, maar goed eerst maar ns beginnen.

mama van Rêve

hallo

alle info van het CB hoor ik aan, ik haal eruit waar ik iets mee kan en de rest laat ik langs me heen gaan...
bij ons CB hebben we 1 leuke( de wijkverpleegkundige)  en 1 minder leuke( de arts), met het eten kijk ik gewoon naar wat ze wil, als ze vol zit zit ze vol  en ga ik niks dwingen (wat trouwens toch niet lukt) ik geef wel niet tot ze vol zit, als ze het potje fruit leeg heeft (200ml) of haar bordje warm eten (200ml) en toetje (danoontje) dan ga ik wel niet verder...
ze klaagt niet dat ze honger heeft, is vrolijk en allert, dus ze krijgt wel binnen wat ze moet hebben, met drinken zorg ik wel dat ze genoeg binnen krijgt
's morgens 200ml, tussen de middag 100ml en 's avonds 200ml, roosvicee als ze er zin in heeft, de ene dag wel en de andere dag hoeft ze niks. Plasluiers zat dus niks aan de hand

Groetjes Veronique mv Daniëlle

Nou, ik zit wel aardig op 1 lijn met het cb. Meestal zoek ik eerst uit wat ik wil weten via internet (thanx meiden, jullie helpen me af en toe enorm!), en dan ga ik het daar vragen ter bevestiging, en meestal komt dat wel aardig bij elkaar in de buurt.
En ja, zij hebben verstand van de theorie, en ik heb verstand van m'n kind, dus samen komen we daar dan wel uit.
Liefs Phira

leuk gezeg Phira  klopt ook psies denk ik. Zolang je je eigen gevoel maar volgt en niet klakkeloos doet wat het cb zegt, want inderdaad hebben ze veel verstand van de theorie... maar ieder kindje is natuurlijk anders. toch?!

ik wil ook naar een cb waar ze verstand hebben van theorie, hihihi
Hier zit een wijkverpleegkundige, ze is achter in de 50, eeuwig vrijgezel (zo ziet ze eruit), slonzig, jak jak jak en ook nog eens een verschrikkelijke nuriebak (hoe schrijf je dit).
Ze heeft 1 x de inenting bij yoëll gezet en daar heeft hij zo'n last van gehad. Ze bewoog toen ze al in zijn beentje zat, hij ging heel hard en zielig huilen en dat doet hij alleen bij pijn of als hij schrikt. Dus ik zei kun je hem stil houden hij heeft er last van.... Zegt die doos; had jij hem steviger vast moeten houden. Grrrrrrrrr
De arts is ook niet zo'n geweldige, maar die heeft af en toe buien dus valt ook wel eens mee.
Wat ik erg vind is als ik iets zeg ofzo dan kijken ze je eerst aan alsof ze nog net niet gaan lachen en vervolgens vragen ze waar ik het geleerd heb. Ja hallo ik heb ook op school gezeten.. En die ouwe doos zegt dan nog; moeilijk he om op jonge leeftijd moeder te zijn.

Kortom ik luister dus NOOOOOOOOOOIT naar het cb hahahahahaha, behalve als ik het er mee eens ben.

Sorry voor mn geklaag, maar ik moet dinsdag weer jeeeej dus je kan het maar ff kwijt zijn.

Pauline

Ik hield in het begin héél erg vast aan het cb, omdat ik echt geen idee had hoe of wat! Nu vertrouw ik veel meer op m'n eigen gevoel en doe ik wat voor mijn gevoel goed is (en meestal gaat dit prima). Wij hebben op zich een prima cb maar ik merk dat ze ontzettend uitgaan van gemiddelde curves en gemiddelde kindjes, maar ieder kind is anders.

Toen wij van 6 naar 5 flessen gingen kwam Isis ineens weer 's-nachts, en ik had het gevoel dat ze overdag niet genoeg kreeg. Ik wilde haar dus overdag méér geven per fles, maar het cb zei dat ik dat echt niet moest doen, want dan zou ik haar gaan overvoeden en haar maagje zou gaan uitzetten... dus durfde ik niet meer.
Na twee weken aanmodderen ben ik tóch overdag meer gaan geven en ja hoor; de flessen gingen leeg en madameke sliep binnen 2 dagen weer lekker door.

Ik vind het cb best heel nuttig, sowieso voor de vaccinaties, maar ook voor adviezen. Ik zie het nu alleen  echt als adviezen, en kijk zelf wat ik hiermee doe. En Isis en ik doen het er prima op!

Groetjes,
Myrna, mama van Isis (05-09-2006)

wat ik wil vragen aan het cb vraag ik en als ik er iets mee kan sla ik het op en de rest doe ik wat ik wil arnotje eet wat hij wil als hij genoeg heeft dan stopt hij zelf hij geeft zelf heel goed aan wat hij wel en niet wil eten of drinken en daar kijk ik naar, het cb weet dat en zolang het goed gaat bemoeien hun zn eigen nergens mee
groetjes jami mv arnotje

Terug
Bovenaan