"ontevreden kind"

hallo,
mijn dochter is bijna 14 maanden, 6 week tevroeg geboren, drie week in de couveuse gelegen, mocht na vier weken naar huis. als ze niet sliep huilde ze, was ze ontevreden, altijd gemopper en gebrul. slapen tussen de voedingen door deed ze meestal wel, meestal van 16.00 tot een uurtje of 22.00 een drama, daarna wel slapen, eten en weer slapen, naar mate ze ouder werd, bleef ze piepen en miepen zoals wij dat noemen, ook nu ze kan kruipen en een beetje staan is en blijft ze ontevreden, goed te "paaien" met eten, maar nog steeds erug!!! bewerkelijk, ergens rustig op de koffie gaan is er niet bij, op schoot wil niet, op de grond wil niet, niks wil. 's ochtends is ze meestal het best te pas en kan ze zich ook af en toe een poosje zelf vermaken, al geeft ze gelijk een kick bij de minste of geringste tegenslag. het is zo moeilijke te verwoorden, maar het kost mij (en ook mijn man) zoveel inspanning en energie om het ook voor haar (en voor ons) een beetje leuk te maken.... gelukkig slaap ze goed, we leggen heer rond 19.00 in bed en ze slaapt door tot de volgende ochtend een uurtje of 7.30. dit is een schrale troost, kun je er overdag tenminste weer een beetje tegen..
we zijn goed consequent met haar, rust en regelmaat bieden we haar ook, nee is nee, en  als ze van ons bv een kwartier in de box moet en mevrouw wil er na 10 minuten uit en gaat brullen dan heeft ze pech, dit om een beetje een idee te krijgen hoe wij met haar omgaan, een knuffelkind is het trouwens ook niet, rustig op schoot zitten is er niet bij..
is dit ergens een herkenbaar iets, zijn er mensen met idee, help me, geef me tips..het word er hier niet leuker op.
 
Hoi supi,

Goh, het is net of ik lees wat m'n moeder altijd vertelt over toen ik klein was. Ik ben ook 6 weken te vroeg geboren en was ook een druk kind en erg bewerkelijk. Maar wat je eraan kunt doen? In mijn geval was het geloof ik vooral dat ik al meer wilde dan ik kon en me dus erg snel verveelde. Ik wilde altijd op stap, dingen zien, enz. en verveelde me thuis te pletter tot ik naar de basisschool mocht. Voor mijn moeder dus erg lastig, want het is natuurlijk niet te doen om een peuter steeds te entertainen. Zij ging dus maar gewoon met me naar het winkelcentrum: niet om iets te kopen, maar omdat ik dan zo lekker veel had om naar te kijken...
Ook ik wilde nooit op schoot of knuffelen. Wat de gouden oplossing bleek: ik was (en ben, haha) gek op boekjes lezen. Dan wilde ik wel bij haar zitten. Vonden we allebei erg fijn en dat wilde ik de hele dag door. Uiteindelijk heeft m'n moeder me zelf leren lezen (ging spelenderwijs) en kon ik zelf boekjes lezen toen ik 4 was. En toen kon ik mezelf opeens vermaken en was het hele probleem plotseling opgelost...!

Echt een oplossing heb ik niet, maar ik vond het wel gek om zo'n herkenbaar verhaal te lezen...

Sterkte!

Eveline
 
toch jammer dat de gouden tips er nog niet opstaan ;-) mijn dochter is bijna 6 maanden en zelfs ik herken alles van t verhaal in haar. weinig hoop dus dat t snel over is :S:S:S: al vind ik r gelukkig nog steeds leuk hoor

gr ineke
 
Hallo,

Die van mij is 7 maanden en dit verhaal is ook hier heel herkenbaar. Hij is super bewegelijk en wil alleen maar gaan gaan gaan......
Hij kan nu net kruipen en dat scheelt al een heleboel. Hij kan nu zelf vooruit komen.
Maar even alleen in de box gaat maar hooguit 10 minuten goed. En op schoot vind hij ook niks aan. Hij wil overal naar toe en als hij er dan eenmaal is wil hij weer naar het volgende....pfff.
Hij is wel vrolijk verder. Maar het is wel super vermoeiend.

En door al die stomme opvoeprogrammas op tv heb ik echt het idee dat het aan mij ligt. Dat ik hem te veel aandacht geef.

Tsja...geen idee. Lastig allemaal. Tips heb ik dus niet voor je...die zijn bij mij ook welkom.

ps. ik lees ook boekjes met hem Dan leg ik hem op de bank en ga er zelf naast liggen. Dat vind hij wel super. En is dan ook wel even rustig....hihi
 
Hallo,

Ik herken enorm je verhaal. Gouden tip is om eens naar een osteopaat te gaan. Indien je wilt weten of het wat voor je kindje is kun je kijken op www.osteopathie.nl.
Doordat je kindje te vroeg is geboren en in een couveuse heeft gelegen heeft het tekort in een kromming gelegen in de baarmoeder. Hierdoor kunnen allerlei blokkades ontstaan. Dit geeft onzettend veel problemen als onrustig gedrag, niet op schoot willen zitten, niet willen liggen, veel onverklaarbaar jammeren, alsof ze niet lekker in hun vel zitten. Mijn dochter heeft het ook gehad en ik werd er helemaal knetter gek van. Ze voelde zo stijf als een plank, overstrekte vaak en kon al vroeg staan en lopen aan de hand, maar niet kruipen omdat ze op slot zat. Ze spuugde veel, kreeg een afplatting van het hoofd en groeide scheef.
Na 2 behandelingen voelde ze soepel aan en ging ze van alles doen zoals kruipen en nu is ze overdag het zonnetje in huis!!!!! Veel lachen en lekker gek doen.

Succes! En ik zeg je er wel bij je moet er voor open staan, anders komt het je niet tegemoet.
 
Hallo,

Wat een openbaring voor me. Mijn zoontje is 5 weken te vroeg geboren en hefet precies hetzelfde overdag. Na zijn eerste verjaardag (is nu 13 mnd) dachten we dat het beter ging, maar helaas dit was van korte duur. Hij wil mer dan dat ie kan. Seppe (zo heet mijn zoontje) is vanaf zijn geboorte onder behandeling van een osteopaat geweest tot zijn 1e verjaardag. Hij werd hier wel altijd rustiger van en dit heeft ook goed geholpen. Nu is Seppe weer ziek en dan merken we dat hij helemaal zich niet zelf kan amuseren. Klinkt hetjou bekend dat als je haar bij anderen brengt dat je dan geen klachten hoort? Soms hebben wij het idee dat het aan ons ligt of aan het huis. Klinkt raar maar op een gegeven moment weet je het gewoon ook niet meer en ben je helemaal aan het einde van je latijn. Ook wij laten hem schreeuwen en zijn consequent, maar het helpt vaak niet. Ik blijf hopen op betere tijden, hij is ook ontzettend lief hoor!!! Ik wens je heel veel sterkte en weet precies wat je doormaakt. Wel merk ik dat als ik vel afwissel steeds nieuwe dingen doe met hem dat het dan beter gaat....

Succes
Chantal (mama van Seppe)
 
Terug
Bovenaan