"poep angst"

Hallo,

Mijn zoontje wordt in april 3 en plast al een jaar netjes op de wc! Alleen s' nachts heeft hij nog een luierbroekje aan, waarin hij ook bijna elke nacht in zijn slaap poept.
Hij  heeft een tijdje  wel op de wc gepoept maar dat was ineens over. Hij zei  tegen oma: "Dat doet pijn aan mijn rug".  Vaak s'avonds zegt hij wel: Ik  moet poepen maar plast en laat dan hooguit een scheetje, snel van de wc af en de luier weer omhoog. Hij weet dat hij een snoepje  kan verdienen als hij  een poepie doet op de wc maar daar doet hij het dus  niet voor. Ik probeer er niet zoveel aandacht aan te besteden en hem ook zeker niet te dwingen maar tips zijn natuurlijk altijd welkom!
Alvast bedankt.

Groetjes Ilse    
 
hoi
ik had dat ook mijn zoontje nu2 jaar zit al een half jaar op de wc en sinds 2 weken durf hij niiet omdat er een ";SLANG';UIT KWAM ZEI HIJ,
ik heb het er met kinderdag verblijf over gehad   die zeiden dat je moest praten en zeggen dat het heel goed is om poepie te doen en als hij er af wil omdat hij bang was dan er af maar wel zeggen dat het goed is al gaat dat 20 keer per dag zo
en tussen door toch de pamper voor doen
ik heb dat gedaan en sinds woensdag doet hij weer alles gewoon op de wc en ik heb hem niet de pamper aan gedaan want ik was bang dat hij dan weer niet zindelijk was
maar je moet hem de vertrouwen geven dat het goed is al is het 20 keer per dag  
als hij er gelijk af wilt er af halen en niet door drukken wordt die alleen banger van  
 
Miranda dank je voor je reactie! Ik laat hem ook als hij wil steeds op de pot of de wc zitten als hij zegt dat hij poepen moet. Maar inderdaad springt hij er dan steeds meteen weer af. Ik zeg inderdaad ook dat het goed is dat hij het in ieder geval probeert en dat we het morgen weer proberen! Maar tot op heden geen succes!

Groetjes Ilse
 
Terug
Bovenaan