"praten" tijdens de groente- en fruithapjes

Hoi,

Mijn zoontje Quentin "praat"  bij het groente- en fruithapje geven. Hij vindt het schijnbaar een lekker gevoel als zijn mond vol is om dan geluidjes te maken (alsof je onderwater praat). Mama moet er wel erg om lachen maar het eten geven duurt tweemaal zo lang omdat alles er gelijk weer uit komt bij elke hap.

Herkent iemand dit? En hebben jullie tips hoe je dit kan "afleren"? Of is dit gewoon een fase?

Alvast bedankt

Groetjes,
Rosanne
 
hahahaha

Wil er nou niemand op je reageren Rosanne?
Ik wel hoor maar kan je niet helpen, Rick zit tijdens het eten gewoon als een jong vogeltje met zijn mond open te wachten op het volgende hapje......

Maar nu staat je bericht weer bovenaan, misschien helpt dat.

Zie je op het andere forum.....

grt Vanes
 
Hoi Rosanne,

Ik zou je graag willen helpen, maar helaas doet Jari precies hetzelfde als Quentin, dus ik zit ook op de gouden tip te wachten. Bij Jari blijft het alleen niet bij praten, hij gaat ook echt zitten spetteren (pfffffffffffff en brrrrrrrrrrrrr), zodat we allebei helemaal vol hangen.

Groetjes Helene
 
Hé meiden,

Bedankt hoor! Misschien dat nu iemand inderdaad reageert die dit herkent?

Helene, Quentin moet ook altijd niezen tijdens de hapjes! Alsof hij het erom doet
Alles zit dan onder met spettertjes inclusief mijzelf  (vooral worteltjes vind ik erg!).
Nu ben ik al zo adrem dat ik gauw mijn hand ervoor houd en dat scheelt al een beetje.

Ben benieuwd of iemand nog een tip heeft!

Groetjes,
Rosanne
 
Heel erg herkenbaar!!
Ook hier zon lekker klester (lijkt vast op z'n mamma!) hij gaat ook vaak heel erg schattig, hap proberen te zeggen als je hap tegen hem zegt om zijn mondje goed open te laten doen, om een lepel/vorkje eten er in te stoppen!
Ik stoor me er eigenlijk niet aan, maar moet ook zeggen dat ondanks het kletsen hij goed door eet.
Ik neem aan dat het vanzelf wel overgaat. En anders kun je hem altijd leren om niet met zijn mondje vol te praten als hij ouder is.
 
Terug
Bovenaan