"regeldagen"?

Hoi hoi

Ik hoor iedereen altijd over regeldagen om de zoveel tijd. Mijn dochter van ruim 5 maanden heeft dit helemaal nooit gehad. Mijn zoon van drie vrijwel ook niet toen hij baby was.
Als ze "regeldagen" hebben dan gaan ze toch rommelen met de voedingen?
Mijn dochtertje heeft nu wel dat ze overdag wat onrustiger slaapt.
En die "sprongetjes", heb ik tot nu toe (nou ja, dat slapen van nu overdag misschien) ook helemaal niet gemerkt. Of is dat hetzelfde? Ha ha, ik snap het niet!
Wie heeft dezelfde ervaring of juist een andere ervaring?

Ik weet niet of je borstvoeding geeft maar regeldagen merk je vooral als je borstvoeding geeft. Ik merk altijd dat er dan een of twee dagen heel veel melk in mijn borsten zit (staat wat meer spanning op tegen de tijd dat hij moet/wil drinken) en dan een of twee dagen met heel weinig melk in mijn borsten (borsten zijn dan vrij slap de hele dag door) waardoor hij veel meer/ veel vaker wil drinken en een beetje zeurderig is omdat hij gewoon wat weinig voeding binnen krijgt en dit hersteld zich dan dus weer. En dan is je melkproductie dus weer afgestemd op de hoeveelheid die je kindje drinkt.  

Ik heb ook bv gegeven, en Tom had   wel regeldagen..
Hij dronk minder lang, maar vroeg wel vaak om melk soms echt wel om het half uur.
Zo maak je idd meer melk aan, en hij heeft de periode erna meer nodig, dus loopt alles weer gelijk.

Maar wel een gedoe hoor, je voelt je die dagen echt een melkkoe... :)

Sprongetjes, heb ik zelf niet erg veel van gemerkt, heb wel zo'n boek.
De eerste 2 sprongetjes heb ik wel gemerkt, hangerig enzo... maar of dat nou een sprongetje is?

Boek is wel leuk, je ziet een beetje de ontwikkeling, vind ik zelf wel leuk om te weten.
Welke linkjes ze nu weer leggen.

Groetjesss

Terug
Bovenaan