"ruzie" op de creche...


Hoi meiden,

Ik wil jullie even iets vragen. Mijn zoontje van 2,5 jaar gaat sinds februari naar de creche. Hij heeft het prima naar zijn zin, in het begin natuurlijk huilen maar heb hem nog niet tussendoor moet halen. Nu haalde ik hem vanmorgen op, had hij een paar schrammen in zijn gezicht. Dus ik loop naar de juf met de vraag of hij soms ruzie heeft gehad. De juf zei toen dat hij een kindje aan het pesten was tijdens het spelen en dat het kindje hem dus een mep heeft gegeven. En dat is verder ook niet het probleem hoor, dat hoort er allemaal bij. Maar nu ben ik zo'n moeder die dan bang is dat dit elke keer gaat gebeuren. Mijn zoontje is juist helemaal niet zo snel van het slaan, laat zich gewoon speelgoed afpakken en doet niks terug. Tenminste, dat was voorheen altijd zo. Nu heb ik wel een keer gezien dat hij een bal tegen een ander jongetje gooide, echt gericht, en dat hij toen ook een mep kreeg. Ik heb daar verder niets aan gedaan omdat hij meteen een mep kreeg. Terecht natuurlijk dacht ik......zo moet hij het ook leren. Maar ik blijf het een moeilijke kwestie vinden. Kan ik aan de juf vragen of ze hem in de gaten wil houden, of hij echt wel begint met slaan?? Ik ken hem namelijk zo anders....En begrijp me goed, ik ben echt geen moeder die zegt: dat doet mijn kind niet! Ik weet heus wel dat hij een sodemieter is hoor. Maar ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken!!

Groetjes, Tanja
 
wees niet bang dat dit nu iedere keer zal gebeuren, hij moet waarschijnlijk even zijn plek vinden.
Hij kan nog niet alles verwoorden dus weert hij kinderen af om op die manier zijn zin te krijgen, dit is een hele normale manier voor peuters.
Maak je dus niet druk, het zal vast nog wel vaker voorkomen maar het gaat echt wel over.
groetjes Martine
 
hoi,
je zegt dat hij de bal eens gericht op een kindje gooide maar er niks aan deed.
omdat hij een mep kreeg van dat kindje.
nu vind ik dat je hier wel op in moet springen en de situatie moet verwoorden.
zodat hij uit eindelijk gaat begrijpen dat pesten/plagen enz niet hoort.
en dat nu het andere kindje hem gaat slaan omdat hij die bal op zijn gezicht niet leuk vind en of pijn doet.

maar het komt wel goed hij moet zijn gerenzen en die van andere nog leren kennen.
maar daar zijn wij hun begeleiders in!
en ook zij van de crech!

maar ze kunnen op  de crech hem ook observeren, omtrent zijn sociale gedrag.

succes  
 
Terug
Bovenaan