"s ochtends nat

Sinds kort houden de luiers van mijn zoontje het niet meer 's nachts. Elke ochtend is hij aan de zijkant helemaal nat, (hij ligt altijd een beetje schuin op z'n zij. Ik ben al op grotere luiers overgestapt en gebruik nu pampers. Ook aan de ene kant wat verder dicht maken dan aan de andere kant helpt niet. Het lijkt wel of de luiers te smal zijn. Wie weet raad??

Groetjes, H.
 
Hoi,
Ik weet niet wat voor luiers je gebruikte voordat je pampers ging gebruiken, maar ik zelf vind de luiers van het kruidvat goed bevallen en tegenwoordig gebruik ik ook wel luiers van de Lidl. Deze bevallen mij ook goed. Met pampers heb ik slechte ervaringen, mijn dochter was ook iedere keer nat of klammig, ook overdag. Misschien dat je een paar verschillende merken zou moeten proberen. Wat je misschien ook kunt proberen is via internet bij de verschillende fabrikanten om proefverpakkingen vragen als ze dat doen. Dan hoef je niet perse een heel pak te kopen.
Veel succes!!!
Groetjes Daantje (mama van Michelle 6 mnd.)
 
hoi,

De luiers van de kruidvat, lidle, en da vallen ruim. Hier hadden we namelijk iedere keer problemen met doorlekken omdat de luiers juist veel te breed waren. Alles lekte er naast.
Heb toen wat verschillende luiers gepakt en op elkaar gelegt en de smalste van pamper, etos en huggies past ze wel.
Dus misschien de groter luiers eens testen?

succes
 
Wij hebben dit ook sinds een paar dagen!
Of eigenlijk heeft onze zoon dit en hij ligt ook vaak op z'n zij.
De luiers zijn op zich groot genoeg, maar niet te groot.

We hebben het nu al met kruidvat, huggies en pampers gehad.... heb nog een paar van etos liggen in de goede maat en die wou ik vanavond gaan proberen, want dit is ook niks.

Heb ook het idee dat hij de laatste nachten 's nachts echt veeeeel meer plast dan voorheen.

Groetjes,
Marije
 
Probeer anders een een luierbroekje en dan wat groter? Of een luier achterstevoren. Klinkt raar, maar ik heb gehoord dat het kan helpen. Hier helpt het luierbroekje van kruidvat vanaf 12 kilo goed...
 
Wij gebruiken voorgevormde katoenen luiers (zien er uit als wegwerp met klitteband en elastiek etc maar dan van katoen) en hebben daarmee nog nooit een nat bed gehad. 1 x heeft onze kleine man een wegwerpluier aangehad toen hij 2 weken was (had een luiertaart gekregen van etos luiers) en na 2 uur was zijn bed nat...
 
Hoi,

Ook mijn zoontje had ditzelfde probleem. Ik weet niet hoeveel jouw zoontje weegt, maar bij mij is het overgegaan toen ik hem pampers active fit (paarse pak) aan ben gaan doen. Maar dan moet hij wel minimaal 4 kilo wegen.
En: probeer hem echt op zijn ruggetje te leggen. Ook dat scheelt een hoop, want dan worden de plasjes veel meer verdeeld in de luiers.

Eigenlijk snap ik niet dat er geen speciale luiers voor jongetjes zijn met extra zekerheid aan de voorkant, want ik denk dat veel moeders van jongetjes ditzelfde probleem hebben...

Ik hoop dat je er wat aan hebt!
 
Terug
Bovenaan