"Schema" bij bv, hoe laat de laatste voeding?

Hoi,
Mijn zoon is nu 8,5 maand oud en ik geef bv. Nu nog 4 keer per dag. Maar sinds een paar weken vind ik dat we een "lastig" schema hebben. Dat komt omdat mijn zoon nog zoveel slaapt en 's avonds weet ik niet wat ik dan moet doen....:
7.00 uur bv
- slapen
9.30 uur fruit
11.30 uur bv
12.00 uur brood (met boter)
- slapen
15.30 uur bv
17.00 uur groente (+ vlees + aardappel)
- slapen
rond 20.00 uur maak ik hem wakker voor de laatste bv

Het liefst zou ik hem na de groentehap nog even wakker houden, rond 19.00 uur laatste bv geven en dan slapen, maar dat haalt hij niet. Om 17.30 uur bv geven en dan niet meer wakker maken lijkt mij een te lange nacht en ik ben bang dat hij dan 's ochtends heeeeel vroeg wakker wordt. Maar soms ben ik bang dat het vreselijk vervelend is dat ik hem 's avonds altijd nog een keer wakker maak....
Zal hij vanzelf langer wakker blijven na de warme maaltijd of wen ik hem nu aan dit ritme? Wat kan ik het beste doen? Of zal het wel goed gaan zo??

Ik hoop dat iemand tips/adviezen heeft.

Alvast bedankt.
Groetjes van Daniëlle

ik heb even naar je schema gekeken, nou ben ik niet van schema's maar goed ik denk dat ik er misschien wel wat op weet.
Ik denk dat je zoontje (misschien) wel toe kan komen met een voeding minder.
Misschien kun je hem na de boterham nog een keer voeden ipv ervoor en die middag voeding weglaten.
Daardoor is de kans groot dat ie uit zichzelf wakker wordt voor een avond voeding.
Ik gaf mijn zoontje dan vaak tussendoor wat yoghurt (voor het avondeten) zodat ie het volhield tot het warme eten.
En dan vervolgens rond een uur of 7 de laatste voeding.
Mijn zoontje is nu 10,5 maand en krijgt nog 2 keer borstvoeding, verder eet ie gewoon goed en drinkt ie thee of water (soms dixap) tussendoor.
Ieder kind is anders hoor dus weet niet of dit werkt bij jouw zoontje, misschien het uitproberen waard.
Succes ermee, groetjes Martine

hoiiii

Ik heb niet echt tips maar ik kan wel vertellen hoe ik het doe.

Mijn zoontje is 30 maart 9 maanden.

rond 6:00 fles 200

rond 9:00 sap en een liga

rond 12:00 2 boterhammen met een smeersel en 120 ml melk. nutrilon

rond 14:30 15:00 stukjes fruit 2 stuks

rond 17:00 17:30 avond eten met een bakje yoghurt

om 20:00 naar bed en dan om 21:30 de laatste fles (goede nacht) 200ml

Dat is voornamelijk door de weeks omdat we allebij werken, ik werk zelf 3 dagen dan gaat hij naar de opvang.

groetjes dinnn

Hai Daniëlle,

Waarom probeer je het niet gewoon een keer uit wat hij doet als je hem niet wakker maakt rond acht uur? Misschien komt hij zelf 's avonds om negen uur... of ergens rond die tijd. Je bent zelf dan toch nog wakker?

Ze kunnen op een gegeven moment met wat minder slaap toe, maar dat gegeven moment is voor ieder kind anders. Ik zou het niet gaan afdwingen of rekken... een oververmoeid kind slaapt meestal onrustiger en da's niet bevorderlijk voor je nachtrust.

Ik voed zelf nog vaker, maar ook dat is per kind verschillend. Mijn jongste telg is nu 21 maanden en drinkt nog zo'n zeven keer per etmaal. Compleet op verzoek dus nog... maar toch is er een soort van ritme/regelmaat in geslopen, ze bleef 's avonds uit zichzelf steeds iets langer wakker.

Groetjes Nynke
Ervaringen delen met andere (borstvoedende) ouders doe ik op http://www.borstvoeden.net

Terug
Bovenaan