"spastische bewegingen" baby 5 maanden

<p>Nooit over nagedacht maar mijn zoontje heeft volgensmij zijn arm niet helemaal onder controle. Als hij bijvoorbeeld de fles drinkt slaat hij heen en weer met zijn arm. Als hij iets vast heeft doet hij het daarintegen niet.. maar zodra hij het knuffeltje bijvoorbeeld weer losgaat begint het weer. Hij ligt ook nooit stil trouwens, hij stampt, rolt, en praat altijd haha.</p><p>Is dit herkenbaar? Of even over praten bij het consultatiebureau?</p>

Hier wordt ook altijd gesparteld en gemaaid met armpjes. Het gaat sinds kort iets gecontroleerder en ze is 7 maanden. Vooral dat slaan tijdens het drinken herken ik.

Die van ons kwam zo ter wereld ? hij is nu 1 maand oud en beweegt super veel, slaat veel omzich heen vooral als hij kwaad is. Draait zich zelf al op zijn zij en wilt alles behalve stil liggen.  Luier om doen is topsport. Ik wil vind het wel schattig maar soms ook een uitdaging ?

Dat doet onze zoon ook. Stil liggen kent hij niet ;) sinds hij gericht dingen kan pakken is het slaan wel wat minder. Nu moet hij altijd iets in z'n handjes hebben. 

Ik herken het ook bij mijn dochtertje. Hoe kort haar nageltjes ook zljn, ze slaat wild om haar heen, ook tijdens de bv, heb al veel krasjes op m’n borsten daardoor :)
Wel heeft ze het steeds beter onder controle. Ze heeft ook sinds kort pas haar handjes ontdekt en kan er zo verwonderd naar kijken. 
Elk kind ontwikkelt zich op z’n eigen tempo. Vraag er maar es naar tijdens je bezoek aan het cb, misschien kun je ze laten zien welk gedrag je precies bedoelt. 

Terug
Bovenaan