"Sterker" na miskraam?

A

Anoniem

Guest
Afgelopen april heb ik een miskraam gehad na 3 maanden. Natuurlijk een enorme klap en verschrikkelijk balen. Wat ik nu wel merk is dat ik veranderd ben. Toen bleek dat het mis ging heb ik meteen gesolliciteerd voor een nieuwe baan en ga nu dus iets anders doen. Ik heb veel meer energie om in mijn zoontje te stoppen nu ik besef hoe bijzonder het is dat ik bij hem snel zwanger was en bleef. Eigenlijk doe ik vooral dingen waar ik zelf zin in heb en trek me niet meer zo snel iets aan van wat anderen denken.
Ik ben benieuwd of er vrouwen zijn die dit herkennen...?

Hey Renske

Ik heb 25 april een miskraam gehad na 9 weken zwangerschap.
Vooral de eerste twee dagen heb ik me heel rot, maar vooral leeg gevoeld.
Voor mijn man en mij was dit onze eerste zwangerschap. We hebben dan dus ook nog geen kinderen.
Ik heb vrij snel de boel weer opgepakt, ben weer aan het werk gegaan en me vooral gericht op de dingen die ik leuk vind. Heeft geleid tot een nieuwe achtertuin, jaja waar een miskraam al wel niet goed voor is.
Nu twee maanden later begin ik steeds meer dat gemis te voelen.
Alsof ik niet compleet ben.
We zijn wel weer bezig om opnieuw zwanger te raken. Doet me goed maar ben wel extra bang voor weer een teleurstelling. Teleurstelling dat ik weer ongesteld ga worden, of dat het weer uitloopt op een miskraam..
Inmiddels ben ik 3 dagen overtijd. Heb vandaag een test gedaan. Negatief.. Probeer de moed erin te houden.. voel me wel anders dus we zullen wel zien.
Hoe staat het bij jou?

groetjes Janien

Het begint bij mij ook wel weer heel erg te kriebelen. Ik wilde wachten tot mijn lichaam weer een beetje op orde was en dat lijkt nu het geval. Nu wil ik dus ook zo snel mogelijk zwanger worden.
Op de een of andere manier had ik de laatste keer al zo een voorgevoel dat het mis zou gaan. Nu heb ik echt het idee dat het de volgende keer wel weer goed raak is. Afwachten maar weer...

Hoi dames,

Ik heb 26 maart een spontane miskraam gehad bij 6 ,5 week. Ik was meteen daarna weer zwanger, maar heb vorige week bij 11 weken wederom een miskraam gehad, deze keer was het kindje met ruim 9 weken gestopt met leven en kwam het niet uit zichzelf los. De tweede keer hadden we al een echo gehad met kloppend hartje en al, dus dan reken je er niet meer op.
Ik merk wel dat ik door dit hele gebeuren meer ga genieten van mn zoontje die nu ruim 9 maanden is. Ik hou m'n hart vast voor de volgende keer dat ik zwanger word, denk niet dat ik ook nog onbezorgd zwanger kan zijn de eerste maanden. Ook niet als er een goede echo is geweest.

Liefs Jen

Hai Janien,

Ik herken je bericht helemaal. Wij hebben in mei een MK gehad en we hadden ook besloten om er direct weer voor te gaan. We willen zo graag maar is ook tot op heden niet meer gelukt. Wel ben ik net als jullie angstig voor weer een MK. (3 zwangerschappen waar van 2 MK) Iedereen zegt ook lukraak dat ik er te veel mee bezig ben en dat ik daarom maar niet zwanger word.. maar als ik zwanger ben, krijg je weer die angst. Lastig om er mee om te gaan.. maar het is helaas niet in onze handen en we zullen dus zo moeten afwachten..

Liefs, Marjoleine

Terug
Bovenaan