"Vals" positief

A

Anoniem

Guest
Hallo,
Mijn nod is 1 juli, maar nou kon ik me om een of andere vage reden afgelopen zaterdag niet inhouden en ik had nog een test liggen, dus ik dacht wat maakt het ook uit en heb getest: POSITIEF!! Ik kon mn ogen niet geloven, maar nu heb ik vanochtend voor alle zekerheid weer getest en nu is het negatief? Nou heb ik gehoord dat "vals positief" niet bestaat, maar hoe zit dat dan bij mij? Is het gewoon in een héél vroeg stadium misgegaan, heb ik een supergevoelige test gehad en is de test van vanochtend fout? Wie kan me helpen?

hoi

volgens mij is er maar 1 manier en dat is je nod afwachten en dan testen
het te vroeg testen geeft geen betrouwbare uitslag en maakt je alleen maar verder in de war
succes

t.b.

Hoi,

Een positieve test is altijd juist, een negatieve test kan later nog positief worden.

Wat ik kan bedenken?
Of je was zwanger, maar het vruchtje heeft zich niet goed kunnen innestelen en gaf het daarom nu een negatieve test.
Of je bent zwanger, maar is je HCG nog niet voldoende aanwezig, waardoor je een valse negatieve uitslag kan krijgen,

Waren beide teste van hetzelfde merk? Waren beide testen op hetzelfde moment van de dag uitgevoerd?

Groetjes Saskia

Ja, allebei clear blue, die van zaterdag was einde van de ochtend, die van vandaag was ochtendurine. Ben bang dat ik gewoon zaterdag aanstaande moet afwachten....

he meid

Ik heb bij de zwschap van mijn dochter (2) na mij nod een positieve test gehad en daarna was alles negatief tot ze met een echo hadden gezien dat ik toch zwanger bleek.
Pas na 12 weken was 1 zwangerschaps test positief.
Dus test ik nooit meer  ik vertrouw het niet echt.
Maar wacht je nod af en test dan nog es.

liefs berna

Kijk, dat zijn dingen waar ik wat aan heb. Hoewel.....

Ik denk dat ik het gewoon af moet wachten. Mn borsten voelen wel "zwaar" aan (en das best moeilijk met een 85 F cup...), het rommelt in mn buik, moet iets vaker dan normaal plassen en ik heb een beetje een "gloei" gezicht. Het ZOU dus gewoon kunnen, maar ja, kan net zo goed wijzen op een aankomende ongesteldheid...zucht....
Nog 5 nachtjes slapen....

Heb je al gedacht aan de huisarts? Misschien wil die wel een bloedtest voor je doen en die geeft al eerder aan dan een urinetest. Hangt misschien wel af van je contact met je huisarts.
Of je moet genoeg geduld hebben, maar dat zou ik je niet na kunnen doen...
Waren beide testen nog goed van datum?

Ja, huisarts heb ik ook aan gedacht. Maar ik denk dat ik wel geduld kan opbrengen. Als het inderdaad pos. is, heb ik nog 9 maanden en is het negatief is er over een week of twee/drie weer een kans en gaan we gewoon voor ronde 9. Ben gelukkig behoorlijk realistisch

Terug
Bovenaan