"verplicht" maar 1 huishoudklus per dag

A

Anoniem

Guest
Gisteren ben ik  voor de 2e keer bij de psycholoog geweest, ik heb me laten doorverwijzen omdat ik alweer een hele poos niet lekker in mijn vel zit en al eerder baat heb gehad bij therapie.

Nu concludeert ze dat ik een paar symptomen van een burn-out vertoon (maar dus niet werk-gerelateerd maar ik stel te hoge eisen aan mezelf) en ik heb nu de opdracht gekregen dat ik maar 1 huishoudelijk ding per dag mag doen. Als ik het aan werk ben geweest eigenlijk helemaal niets, op de andere dagen dus maar 1 klus. Hier valt ook koken, afwasmachine leeghalen enzo onder...

Ben heel erg benieuwd of het gaat werken, ik zit me nu al op te vreten omdat mijn handen jeuken om dingen te doen omdat ik het rommelig en vies vind, maar dat gevoel moet ik doorheen volgens haar. Ik moet weer leren om ook te kunnen ontspannen als er nog veel dingen te doen zijn (nu heb ik alleen maar rust als alles wat ik perse wil doen ook is gedaan en dat vreet energie).

Edwin zegt dat hij nu meer dingen in het huishouden zal gaan doen, dus ik ben benieuwd...

Ik heb het probleem van wantrouwen in de relatie ook aangekaart bij de psycholoog, maar daar gaan we later naar kijken (wordt  heel waarschijnlijk mede veroorzaakt door hoe ik in mijn vel zit).

Liefs Jenneke

nou dat zal een hele opgave zijn (voor mij niet hoor ik heb een hekel aan het huishouden haha)
Maar ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt.
Liefs sandra

He Jenneke

Goed van je om hulp te vragen! En ik kan me voorstellen dat je handen jeuken... Ook al heb ik een hekel aan het huishouden, aan het einde van de dag moet toch minstens het speelgoed opgeruimd zijn en het aanrecht leeg (en dat zijn 2 must do's op een dag).

En wat ik ook nog wil zeggen, ook gezien je eerdere topic: It takes two to tango.....

Take care, hopelijk heb je baat bij deze stap!!

Liefs
Susan

Jenneke, goed dat je de stap gezet hebt en probeer je er gewoon aan te houden, aan die ene klus op een dag. Je man heeft misschien een grotere drektolerantie dan jij (zo noemen wij dat hier) maar uiteindelijk gaat hij heus wel wat dingen oppakken, hoor. En anders vraag je toch inderdaad om hulp dat is echt geen schande.
Groetjes mv Thom

Hoi Jenneke,

Ik kan me voorstellen dat dit heel moeilijk voor je is. Nu kan ik er zelf wel tegen als het niet helemaal netjes is. Maar 's avonds wil ik het toch altijd wel opgeruimd hebben, dus zoals Susan al zei aanrecht leeg en speelgoed opgeruimd.
Maar ook al is het moeilijk, als het dadelijk zijn vruchten afwerpt en jij je weer lekker in je vel gaat voelen, dan is het toch zeker de moeite waard! Succes meid, je kunt het!

Groetjes,
mv Tijs

wow geef mij ook zo'n psych! Ik heb daar nou helemaal geen moeite mee he! Beneden is het een puinzooi, alle spullen die overhoop zijn gehaald voor de bruiloft van zuslief liggen nog ongewijzigd overal door het huis, de was van een paar weken ligt boven op een hoop, de tafel ligt vol stapeltjes papieren (het dressoir trouwens ook), door het hele huis moet gestofzuigt worden, de badkamer en toiletten moeten nog gedaan, het bed moet verschoond, en eigenlijk had kian vanavond in bad gemoeten, overmorgen is Kian jarig, maar wat doet deze dame: relaxen!
Ik heb het helemaal gehad met dat ge-ren en gevlieg. Maar goed, lekker belangrijk.
Goed dat je die stap gezet hebt! En die troep went wel hoor (hoewel ik meestal toch wel van 'opgeruimd' hou hoor, volgens Pauline ben ik nog een grotere structuurkip dan zij zelf).
Heel veel sterkte met de bende!
Liefs Nelleke

Hi,

Ik vraag me af hoe het nu met je gaat. Lukt het een beetje om je aan het advies te houden?

Gr. Charlotte

Het lijkt me ook wel wat voor mij.
ik ben nogal opgeruimd.
Het is het proberen waard meid,je gezin is echt het belangerijkste en dat je je lekker voelt.hoor mij nou..ik moet met dit punt ook zelf aan de slag,.
succes..groetjes piewie& Mila

Terug
Bovenaan