"zesde ziekte" of waterpokken?

A

Anoniem

Guest
Hoi iedereen, Robbin (net 10 maanden) heeft sinds gister een aantal rode vlekjes cq bultjes op zijn lichaam (er zijn er vandaag een paar bij gekomen) het lijken net een soort puistjes. Hij heeft niets anders gegeten dan hij normaal krijgt, wat zou het kunnen zijn. Hij heeft iets verhoging maar verder is er niets vreemds aan hem. Hij heeft een week geleden wel griep gehad. Herkent iemand dit?

Groetjes
Sandra

Hoi Sandra,

Waterpokken zijn echte blaasjes. De zesde (of de vijfde) kinderziekte zijn meer kleine rode bultjes. Vooral op de armen benen en het gezicht. Die bultjes komen meestal na de koorts...... Ik heb even gezocht en heb een foto van mijn dochter gevonden toen zij het had. Misschien 'herken' je de vlekjes.

Ow ja, waterpokken jeuken héél erg, terwijl deze bultje niet jeuken.

Groetjes, Karin

Hoi Karin, dank voor je reactie en vooral de foto! Het lijkt inderdaad op de zesde ziekte, al zit hij nog niet zoveel onder, maar wat niet is kan morgenochtend er wel zijn. Het jeukt inderdaad niet. En hij heeft een week geleden bijna een week goed koorts gehad. Dus het past aardig in het plaatje denken we. Koorts wat hij nu even had is ook weg. Dus daar zijn we blij om. Want waterpokken lijkt me wel lastig nu hij nog zo jong is.

Gr
Sandra

Terug
Bovenaan