"Zwaaien" met armpjes.

<p>Hallo allemaal,</p><p>Onze Jens is nu anderhalve week oud en is een heel druk mannetje als hij net weer in zijn bedje ligt.</p><p>Hij blijft echt een hele poos met zijn armpjes de lucht in gaan. Soms ligt hij heel even stil met beide armpjes langs zijn hoofdje, maar dan begint hij gelijk weer te spartelen.</p><p>Hierbij huilt hij niet, af en toe een hengel, maar verder gewoon stil.</p><p>Hij houdt zichzelf in ieder geval wakker zo, herkend iemand dit? En wat hebben jullie hieraan gedaan?</p><p>Woensdag komen ze van het consultatiebureau, dus dan zal ik het natuurlijk ook vragen..</p><p> </p><p>Bedankt alvast ?</p><p style="text-align: center;"> </p>

Ja, herken ik helemaal van ons zoontje! Op aanraden van de kraamzorg (bij ons als na 1 dag ;-) ) hebben we een puckababy slaapzakje gekocht. Dat is een inbakerslaapzakje, maar niet te strak. Hij kan iig zichzelf dan niet meer wakker slaan met zijn armpjes. Wel kan hij in het slaapzakje zijn armpjes nog bewegen. Vanaf toen werd hij nog maar 1 keer wakker per nacht en viel steeds goed in slaap.
Misschien voor jullie ook een idee?

Ja daar heb ik ook over gelezen, ik ga dit niet zomaar zelf proberen. Denk dat ik morgen al wel even ga bellen met het consultatiebureau, kijken wat zij zeggen.
Hij ligt nu al een uur zo te "zwaaien", maar huilt verder niet. Vind t zo lastig wat ik er mee aan moet?

Het consultatiebureau heeft ons 2 opties laten zien die zij veilig vinden. Eerste was ibakeren met hydrofiel, tweede was inbakeren met pacco piccolo inbakerdoek. Prijzig ding, maar ook volop te krijgen via marktplaats. 

Voor mij ook heel herkenbaar. We hebben onze dochter daarom ingebaakerd. Al snel wist ze haar armen los te krijgen dus was onze nachtrust weer voorbij. Nu slaapt ze in de love to sleep swaddle up en kunnen wij ook weer heerlijk slapen. 
Het is een combinatie tussen inbakeren en een slaapzakje en het grote voordeel vind ik dat haar armpjes omhoog liggen zoals zij (en vele andere baby's) fijn vind.

Terug
Bovenaan