R van Regelmaat?

Hoi,

Mijn zoontje van 8,5 weken heeft totaal nog geen regelmaat. 2 weken geleden sliep hij spontaan door. Dit duurde ruim een week waardoor ik hem overdag 5 voedingen gaf (wel wat meer cc per voeding om de nachtvoeding te compenseren). Echter sinds 3 dagen heeft hij 's nachts weer honger. De ene keer om 02.30u, de andere keer om 03.30u en vervolgens 's ochtends weer op hele verschillende tijden, varierend van 06.00u 's ochtends tot 08.00u 's ochtends waardoor er overdag weer hele andere ritmes ontstaan! In totaal krijgt hij nu dus weer 6 voedingen.
Ook is hij de ene dag erg wakker en hongerig en slaapt hij de andere dag heel erg veel zodat ik hem op een gegeven moment zelfs wakker moet maken voor de fles waaruit hij vervolgens maar heel weinig drinkt omdat hij zo slaperig is!

Nou hoor/lees ik dat de meeste flesbabies zo'n vast ritme hebben van eten/slapen maar mijn ventje trekt zich daar dus helemaal niets van aan!
Op zich heb ik er weinig last van hoor en ervaar ik het dus niet echt als een probleem maar ik vraag me af of ik iets kan doen om enige regelmaat in de dagen te krijgen of komt dit op den duur gewoon vanzelf?

Alvast bedankt.

Groetjes,
Rianne

PS Ook voordat hij 's nachts doorsliep waren de voedingstijden elke dag weer anders.


 
hoi rianne,

als jij er geen problemen mee hebt lekker laten zo. Hij is ook nog wel erg jong hoor om een vast ritme te hebben dus trek je niets aan van alle ouders die beweren dat hun kind een vast schema heeft want what ever.

Mijn dochter had ook een heel vast schema maar nu is er geen peil op te trekken. Dus zodra ze honger heeft krijgt ze de borst. De ene keer na 3 uur de andere keer na vier uur dan snachts niet dan 1x en vannacht wel 2x het is niet anders maar honger is honger.

Je moet alleen opletten dat je met de hoeveelheid voeding niet over het maximum gaat.

En je kan een baby net als kinderen die de borst geven gewoon op verzoek voeden hoor.

Groetjes joyce mama van Mara
 
Mijn zoontje had met die leeftijd nog geen vast ritme hoor, daar is hij ook nog wel wat jong voor. Ik liet hem zelf komen voor de fles, met een maximum van 5 uur tussen de voedingen. Slapen doet een baby toch ook wanneer het daar behoefte aan heeft. Die regelmaat komt vanzelf wel als ie ouder is.
 
Bedankt voor jullie reacties! Het komt inderdaad door anderen die zeggen van 'heeft hij nog geen vast ritme?' Daardoor voel ik me soms onzeker.
Maar het gaat eigenlijk prima zo en ik hou inderdaad wel in de gaten dat hij niet over het maximum heen gaat. Gemiddeld krijgt hij nu tussen 750 en 850 cc per dag dus dat is goed.

Nogmaals bedankt!

Groetjes,
Rianne
 
Mijn zoon is 7 weken, krijgt de fles en heeft ook nog geen schema. Hij drinkt ook de ene keer veel en de andere keer weinig, geen pijl op te trekken. Meestal krijgt hij 6 voedingen, waarvan één 's nachts, maar vannacht kwam hij weer twee keer. Gaaapp!!! Ik laat het maar zo. Het komt wel een keer denk ik zo.

Groetjes,
Machteld
 
Hallo allemaal,

Mijn dochter is nu inmiddels bijna 9 maand maar heeft vanaf haar geboorte een vast schema gehad ook qua voeding en slapen. Toen ze 7 weken was zag haar schema er zo uit.
06.00 voeding
10.00 voeding
14.00 voeding
18.00 voeding
22.00 voeding
02.00 voeding

De rest van de dag sliep ze veel af en toe even een uurtje wakker. Ze is premature geboren dus heeft ze tot de 5e week in het ziekenhuis gelegen. Vanuit daar hebben ze mij verteld dat regelmaat erg belangrijk is en ze heeft tot aan heden een dagschema. Als ik afwijk van haar schema dan is ze van slag. Het is natuurlijk niet zo dat je ze nooit mee kunt nemen. Haar kinderarts zei overdag kunnen ze ook best in de kinderwagen slapen en vanaf 18.00 lekker in haar eigen kamertje. Kwam ze s'nachts eerder dan rekte ik het met een speen is altijd gelukt.

Veel sterkte en de meningen hierover verschillen sterk. Mijn moeder heeft mij altijd verteld en daar heb ik me aan gehouden, JE MOET DOEN WAT JE HART JE INGEEFT DAN DOE JE HET NOOIT VERKEERD !!!!!!
 
Terug
Bovenaan