raad en ervaringen met griepspuit????

Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende. Elk jaar krijg ik een griepspuit. Volgens de arts en verloskundige kon dit zeker ook geen kwaad. Maar ik moest het nog wel even navragen aan degene die de spuit zou geven. Deze vertelde mij, dat ze net een cursus had gedaan en dat je die spuit pas na de dertiende week mag halen, mits er gevaar dreigd voor moeder....
Jullie snappen ik heb de spuit nog niet genomen. Nu ga ik mijn twaalfde week in maar vraag me inmiddels af wat is wijsheid?????
Alsnog over twee weken halen of niet.
Wie heeft er ook ervaring mee?

ALvast heel erg bedankt,
Groetjes ELi
 
Hoi Eli

Ik   behoor ook tot de groep die de spuit ieder jaar mag gaan halen. Ik was 28 weken zwanger. Ik krijg de spuit altijd via de ha. Deze zei dan ook dat het goed was om hem te halen, zo krijgt je kindje die antistoffen die jouw lichaam als reactie op de spuit aanmaakt ook mee. Dus ik heb hem toen laten zetten. Ben inmiddels 30 weken, ben ook niet ziek geweest van de spuit. Maar omdat jij zo vroeg in de zwangerschap zit???
Bel anders het ziekenhuis eens en overleg met een gyn. Maar goed als een dokter zegt dat het na die weken geen kwaad kan. Maar twijfel je, dan moet je het gewoon niet doen. Wat is voor jouw het risico als je de griep krijgt. Misschien dat je op die manier een afweging kunt maken. Bij mij gaat griep vrijwel snel over in longontsteking, en om dat tijdens de zwangerschap te krijgen, met alle medicatie en toeters en bellen. Nee dat lijkt me echt niet goed voor mijn spruit.
Maar suc6 ermee, en wat je ook besluit het is jouw beslissing.

Groetjes Doortje 30 weken
 
Hoi Doortje

Bedankt voor je reactie! Ik krijg die spuit omdat ik met een astmatische bronchites zit zoals de HA dit noemt. Toen ik eenmaal zwanger was ben ik wel gestopt met de medicijnen. Op dat moment ging het goed. Twee weken later zat mijn keel dicht en het slijm vast. TOch ben ik hier goed doorheen gekomen. De medicijnen die ik had remmen ontstekingen omdat mijn holtes altijd dicht gaan zitten en deze alleen met anitibiotica open gaan. Ik zal nog even raad vragen in ieder geval erg bedankt en succes met de laatste weken!!


Groetjes ELiza
 
Hallo Eli

Ik heb ook astmatische bron. en copd. Maar ik mag/moet zelfs mijn medicatie blijven gebruiken. Vraagje wat gebruikte jij dan? Want de gyn waar ik voor de zekerheid ben geweest zei dat de medicatie het zelfde bevat als de tablettjes die ze moeders die tevroeg bevallen geven voor de ontwikkeling van de longetjes van de baby.
Ik gebruik ventolin/fixotide/serivent.

Groetjes Doortje
 
Hoi Doortje!

De medicijnen, die ik had/heb zijn serevent, net als jij dus en de flixonase, deze is voor de neus. De HA heeft wel gezegd, dat ik altijd mocht komen in geval van twijfel.
Ze zijn, ontstekendremmend. Tot nu toe zijn mijn holtes nog niet dicht gaan zitten gelukkig niet maar ik hoest veel slijm op. ( Sorry niet zo smakelijk )
Ik heb ook begrepen, dat ik de medicijnen dan toch nog gewoon kon gebruiken.
Volgende week ben ik dertien weken en in de week daarna wil ik toch nog even een afspraak met hem maken. Dan ben ik inmiddels ook voor de tweede keer bij de VK geweest. Dan kan ik even overleggen ivm met de griepspuit en kan hij direct mijn longen even controleren.
Ik zag trouwens, dat je zelf ook al eerder een bericht had geplaatst over de griepspuit.
Enne.....fijn, dat alles toch goed is met je kindje!!!!!
ik kan me goed voorstellen, dat je je ongerust hebt gemaakt.

Groetjes ELiza
 
Hoi hoi

Ik had nog geen berichtje geplaats hoor, dat is doortjhu. Dus een andere doortje
In ieder geval veel suc6 en ik hoop dat je dus ook geen ontsteking krijgt.

Groetjes Doortje
 
Eli ik heb vandaag die griepprik gehaald. Ben morgen 15 weken zwanger. Ik geloof dat je na de 14 weken die prik kan halen. Heb het namelijk nagevraagd en als je tot de risicogroep behoort dan kan je hem beter wel ff halen. Want langdurige koorts is slechter voor de baby dan die griepprik. Ik ben vanaf 95 al diabetespatient en kreeg hem dus elk jaar. En nog nooit ziek geworden.
 
quote: Jaccie reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-10-2005 22:17:42'));

Eli ik heb vandaag die griepprik gehaald. Ben morgen 15 weken zwanger. Ik geloof dat je na de 14 weken die prik kan halen. Heb het namelijk nagevraagd en als je tot de risicogroep behoort dan kan je hem beter wel ff halen. Want langdurige koorts is slechter voor de baby dan die griepprik. Ik ben vanaf 95 al diabetespatient en kreeg hem dus elk jaar. En nog nooit ziek geworden.

Hier onder volgt nog een aanvulling wat ik heb gevonden op het internet.


Ik ben zwanger, kan ik mij dan toch laten vaccineren?
Als je zwanger bent, is het krijgen van griep, en dan met name de complicaties die het gevolg kunnen zijn van griep, een risico voor moeder en kind. Daarom wordt vaccinatie vaak aanbevolen voor zwangere vrouwen, die tijdens het griepseizoen (december tot april) in het tweede of derde trimester van hun zwangerschap zijn (dus meer dan dertien weken zwanger). Als je tot de risicogroepen behoort, wordt vaccinatie aanbevolen ongeacht het stadium waarin de zwangerschap zich bevindt.
Alleen vrouwen in de eerste drie maanden van de zwangerschap kunnen beter even wachten met de prik
 
Terug
Bovenaan