raad en steun gevraagd!!

hallo alleamaal..

ik zit met iets en moet even raad vragen..
gisteren heb ik een echo gehad, de gyneacoloog had het voorrtduren d over de beentjes en een armpje, en ikzelf zag ook maar de hele tijd 1 armpje, nu zit ik er dus echt mee in mijn maag, en ben dus bang dat ons kindje niet goed ontwikkeld is.. krijg er gewoon flinke buikpijn van!! en weet niet wat ik moet, ik heb vanmiddag dan ook de verloskundige van ons dorp gebeld en gezegd dat ik me erg zorgen maak en flinke buikpijn heb e.d. en dus moet ik vanavond naar haar toe om het er even over te hebben.. ik voel me zo dom.. omdat ik dus met zoiets kom.. of vinden jullie het niet dom!! ik schaam me er bijna voor.

Ik heb natuurlijk met mijn domme kop gisteren ook niets gevraagd toen hij het erover had, durfde ik niet want dacht dat ik dan raar over kwam..

ik ben nu bijna 14 weken..

zagen jullie wel alles op de echo met 14 weken??

kus

Hoihoi,

In de eerste plaats: je hoeft je helemaal niet te schamen hoor! Een zwangerschap brengt een heel bataljon aan onzekerheden met zich mee (helaas).
Hoort er allemaal bij...

Veder heb ik geen ervaring met een gyn die het steeds maar over  1 armpje   (o.i,d) heeft; maar wat ik wél weet is dat ze zo'n echo met een reden maken; namelijk om te zien of alles goed gaat! Het lijkt me dan ook zéér onwaarschijnlijk dat de gyn op de echo ziet dat jouw kindje maar 1 armpje heeft en daar dan vervolgens niets over zegt!!

Maar als je er echt buikpijn van hebt zou ik zeker gewoon nog om een extra echo vragen. En als dat niet lukt kan je altijd nog voor een pretecho gaan. Kost wel wat geld, maar als daarmee je onzekerheid weggaat is het dat waard toch?

Succes ermee!

Groetjes, 10e (mama van Noah, 9 weken oud)

Ben je al bij de verloskundige geweest? Ik kan me niet voorstellen dat de persoon die de echo gemaakt heeft je vrolijk wegstuurt als er iets aan de hand is. Als de baby werkelijk 1 arm zou hebben zou dat reden zijn voor veel vervolgonderzoeken en dat zou toch wel gelijk besproken worden.
Het kan natuurlijk wel dat er op de echo op dat moment maar 1 arm te zien was doordat de baby in een bepaalde houding lag of ze het apparaat op een bepaalde manier hebben gehouden.
Ik hoop dat zometeen hier goed nieuws komt melden. Succes!!!!

hee   meiden

de verloskundige heeft me gerust gesteld, en heb een mooie echo gekregen waarop de armpjes en de beentjes zichtbaar waren.. hehe.. was echt even in paniek..
ik had ook niet gedacht dat hij me daar dan niets over zou vertellen en me zo zou wegsturen.. maar toch er bekruipt je zo'n gevoel he...even van angst.. maar gelukkig alles goed..

bedankt!!!

kus kleintje

Fijn dat alles in orde is. Volgende keer een vraag gelijk stellen!!! En tja, zorgen maken over je kind, dat gaat niet meer weg. Daar moet je mee om leren gaan.
Ik wens je nog een voorspoedige zwangerschap en succes!!!

Hoi kleintje,

wat een verhaal zeg!
ik zou me ook zorgen hebben gemaakt....
Maar je hoeft je nooit ergens voor te schamen,
en je moet altijd alles vragen, hoe raar de vraag ook is...
Veel succes met je zwagerschap!

Groetjes Taxi-mama
moeder van Luna (7 jaar)
6 weken zwanger

Terug
Bovenaan