Raad nodig bij zwanger worden ?

<p>Beste </p><p>is hier nog iemand actief op? Hopelijk wel ? ik ben sinds kort gestopt met het nemen van de pil een 2 maanden geleden. Mijn maandstonden waren altijd op tijd. Nu had ik de dag voor ik ze zou krijgen een drupje bruin in men slip verder niets. De dag erna enkel bij afvegen roos maar in het toilet niets. Ik dacht ze zullen er door komen maar de dag daarop had ik niets meer. De dag daarna enkel weer bij afvegen en zo tot vandaag. Ik moest ze maandag hebben zijn nu vrijdag. Je leest zoveel dat ik niet meer weet wat ik moet denken…. Mijn maandstonden zijn veel anders dan normaal maar wel het menstruatie gevoel lichtjes. Is er iemand die hetzelfde heeft meegemaakt? Zo ja wat is jullie ervaring? <br /><br /></p><p>Liefs xx</p>
 
Toen ik stopte met de pil heeft het zon 6 maanden geduurd voor ik een normale cyclus had. Vooral de eerste 2/3 maanden onregelmatig, en tussendoor menstruatie 1/2 dagen niks. De pil is eigenlijk gewoon troep, en heb gemerkt dat mijn lichaam echt hard moest werken om de natuurlijke cyclus weer te krijgen. De pil plant natuurlijk je menstruatie doormiddel van hormonen. Geef je lichaam even de tijd om het te verwerken
 
Ja merk het nu ook ben ooit al eens gestopt maar toen had ik dit allemaal niet voor ? nu is het gewoon zo frustrerend. Ik hoopte dat het was van oke nu zijn de maandstonden er dus geen zwangerschap of wel overtijd dat ze helemaal niet komen en dat je kan testen en het wel zo is. Maar zo... van ene dag wat drupjes bloed dan een dag helemaal niets dan weer beetje .... hoe is het bij jou nog verder gegaan dan? 
 
Mijn menstruatie was ook onregematig na het stoppen met de pil. In december gestopt en daarna na 5 weken ongesteld geworden, daarna pas weer na 6 weken en daarna na 6 weken nog niks en toen testte ik positief en was ik zwanger. Helaas wel een miskraan geworden maar is echt zelden dat je direct regelmatig bent na het stoppen. Bij mij waren de menstruaties ook anders dan met de pil. Korter maar wel de eerste 2 dagen heviger. Maar omdat ik dus de 2e x pas na 6 weken ongesteld werd en het de 3e x niet na 6 weken was gewoon een test gedaan met het idee van, zal wel niet maar dan weet ik het zeker. Anders had ik gewoon gewacht tot het weer kwam. Nu is alles ontregeld nog door de miskraam, ik bloed al vanaf 9 april dus geen idee wanneer ik nu weer ongesteld ga worden ?
 
Het kan tot wel een jaar duren voordat je lichaam weer helemaal op orde is na het stoppen met de pil. Dat je menstruaties nu anders zijn is niet gek, tijdens de pil menstrueer je namelijk niet maar heb je onttrekkingsbloedingen. Hopelijk wordt het voor jou snel regelmatiger.
 
Hier ook ontzettend onregelmatige cyclus na stoppen met de pil. Lengte cyclus verschilde erg per keer (26 tot 36 dagen), maar ook grootte van bloeding was elke keer anders. Ondanks onregelmatigheid toch na 5 maanden zwanger geworden en nu 22 weken zwanger!
 
Terug
Bovenaan