Raadloos

<p>hallo allemaal </p><p>ik heb een vraagje ik ben in december gestopt me de pil en men lichaam houd me beetje voor de gek ene maand wel menstruatie andere maand weer niet nu heb ik deze maand den 13de men menstruatie gehad en den 19ware ze gedaan we hebben flink wat geklust moet ik eerlijk zeggen maar vandaag stond ik op heb had ik bij het afvegen rood ik heb van gisteren al gevoelige borsten en onder aan men buik een raar gevoel maar ben net weer naar de wc gegaan en heb nog steeds bruin roze afscheiding is dit een innesteling of weer men menstruatie? Ik heb gisteren nrml men evolutie gehad? Ik heb al 2 dagen evolutie testen gedaan maar ik had geen pk 2x een heel licht streepje wat zou het kunnen zijn?</p>

Eens kijken of ik je begrijp want je bericht leest nogal alsof je in paniek bent. Rustig aan, geen zorgen!! Op 13 aug ben je ongesteld geworden tot de 19e. Dat betekent dat je nu 17 dagen in je cyclus bent. Je geeft aan dat je onregelmatig ongesteld bent. Hoe kort en hoe lang duurt je cyclus? Het kan soms lang duren voordat je lichaam ontpild is. Uiteindelijk komt er toch een soort van gemiddelde lengte uit..
Een positieve ovulatietest geeft altijd een dikke streep aan! Een knaltest noemen ze dat hier. Innestelling is gemiddeld tussen de 7 en 10 dagen na je ovulatie, maar kan natuurlijk altijd eerder. Met 17 dagen in je cyclus lijkt me dat nu wat vroeg, tenzij je ovulatie hebt gehad voordat je begon met testen.
Ik weet niet wat je roze afscheiding betekent, maar ik zou voor de zekerheid gewoon nog een aantal dagen een ovulatietest blijven doen. Of het streepje verdwijnt, of hij wordt dikker en dan heb je de eisprong nog tegoed! En als je langer dan je langste cyclus niet ongesteld wordt, zou ik een zwangerschapstest doen.
Succes!

Waarom ga je niet een keer naar de huisarts en of verloskundigen praktijk voor advies over zwanger worden? Kun je daar ook al je vragen kwijt.
Je hebt al meerdere topics gestart met soortgelijke onderwerpen. Misschien vind je extra hulp of begeleiding wel fijn?
Groetjes en alvast een fijn weekend

Als je op de 13e ongesteld bent geworden, dan ben je veel te laat in je cyclus gestart met ovulatietesten. Dat rood bij afvegen kan ook komen doordat je eisprong al is geweest. Ik zou even niet meer testen, je menstruatie afwachten en dan op tijd beginnen met ovulatietesten.

[quote quote=10239841]Waarom ga je niet een keer naar de huisarts en of verloskundigen praktijk voor advies over zwanger worden? Kun je daar ook al je vragen kwijt. Je hebt al meerdere topics gestart met soortgelijke onderwerpen. Misschien vind je extra hulp of begeleiding wel fijn? Groetjes en alvast een fijn weekend[/quote]
Na dit berichtje heb ik eens gekeken naar alle berichten en aangemaakte topics en het lijkt me inderdaad een goed idee om eens naar de huisarts te stappen! Medici weten het ook nog eens allemaal veel beter dan wij!

[quote quote=10239884]@BenB, als Bianca meestal langere cycli heeft kan dit best op tijd beginnen zijn voor haar cyclusduur. Dan zou ze op dag 15 begonnen zijn, bij cycli van 31 dagen of meer raden ze volgens mij aan om dan te beginnen. Maar met onregelmatig zou ik inderdaad waarschijnlijk ook eerder beginnen, want je weet maar nooit wanneer er ineens wel een kortere cyclus tussenzit. (Voor mij was 31 dagen ook al een ‘kortere’ cyclus, heb ze zelden van 28 dagen of korter gehad.) Naar de huisarts (of in België misschien naar de gynaecoloog?) stappen lijkt me zeker niet onverstandig. Zeker als je telkens tegen zulke gekke dingen aanloopt in je cyclus (bloedingen, gebrek aan regelmaat), dan kan het best fijn zijn als een professional een keertje meekijkt of er niet iets aan de hand is, of advies kan geven over hoe dit te interpreteren en ermee om te gaan.[/quote]
Ik begrijp wat je bedoelt, maar om inzicht te krijgen zou ik aanraden om gewoon vroeg in de cyclus te starten met testen. Nu is het al zo laat in de cyclus dat ze niet weet of de eisprong misschien al is geweest. Als je een cyclus van 31 dagen hebt, dan verwacht je 15 dagen ervoor ongeveer een positieve test (gemiddeld een menstruatie 14 dagen na de positieve test) en volgens mij wordt aangeraden om vanaf 5 dagen ervoor dan al te testen. Dan zit je op CD12. Maar goed... Ik ben ook maar een leek ;) Sowieso lijkt me de stap naar ha/gyn wel een goed plan.

Hallo mijn vorige menstruatie was van 11 tot 17 april en dan paar maanden niets gehad zelf geen spoor van en dan ineens deze maand van den 13de tot den 19 de augustus en dan ware ze gedaan en heb ik gemeenschap gehad en dan deze morgen werd ik wakker en ging ik naar de wc en had ik rood roze afveeg en toen ik naar het werk ging was het dan weer bruine afscheiding en nu in de namidag was het al wa meer dat ik 2x van maandverband heb moeten verandere en dan nu in de avond heb ik weer bruin alsof het weer weg gaat. Ik had miss moeten evolutie testen doen vanaf mijn menstruatie gedaan waren maar vond dat niet echt nuttig maja nu weet ik het wel niet ? mijn buik is wel wat gezwollen en men borsten doen wel verschrikkelijk pijn en gevoelig als er iets tegen komt ? ik zal tog eens naar gynclg gaan. Het kan tog niet 2x op een maand menstruatie of tog wel? 

Terug
Bovenaan