Raadsel....?????

A

Anoniem

Guest
Hé meiden,  

Vraagje?

Wij zitten momenteel in ronde 1 en dacht ik ga temperaturen zo weet ik precies hoe of wat.
Bij vruchtbaarheid.org mijn eisprong en vruchtbare dagen uit laten rekenen en een cyclus kaart geprint om zo mijn metingen bij te kunnen houden...

Nu voor jullie even een reken sommetje want ik snap er niets meer van.

Volgens het schema zou ik mijn vruchtbare dagen op 21, 22, 23 moeten hebben, 24 eisprong en 25 mei laatste vruchtbare dag.
14 mei laatste dag ongesteldheid.

17 mei begonnen met temperaturen
17 mei 36.7
18 mei 36.7
19 mei 36.8
20 mei 36.8
21 mei 36.9
22 mei 36.8

Gisteren ging mijn temperatuur al weer dalen binnen 3 dagen....????
Snap er niets van...

Helaas is mijn vriend een paar dagen weggeweest en vanmiddag pas thuisgekomen, hebben net dan nog wel geklust maar volgens mij is dit nu te laat geweest...

Hoelang duurt het meestal naar de eisprong toe....???

Sorry meiden, het is een héél verhaal geworden....
Misschien kunnen jullie mij wat meer duidelijkheid geven...

In ieder geval voor iedereen veel klusplezier en véél duimelotjes..........

Liefs
Jeannette
XXX  

Hoi Jeannette,

Tsjaa.......... moeilijk. Ik weet niet of ik je kan helpen, maar ik schrijf gewoon op wat ik er zo'n beet je van weet.
Ik ben nu de 4e maand aan het temperaturen.
Nadat je met de pil bent gestopt kan het even duren voordat je lichaam weer "normaal" functioneert en je regelmatig menstrueert. Dat is n.l. belangrijk om je vruchtbare dagen goed te berekenen. De afgelopen maanden ben ik regelmatig en duurt mijn cyclus 29 dagen, mijn eisprong is ongeveer op de 15e dag. Je telt dan vanaf de eerste dag dat je menstrueert. En 14 dagen later word je dan weer ongesteld, maar ja...........liever niet dus eigenlijk.

Normaal is mijn temp. ongeveer 36,5 en na mijn eisprong 36,9. Dat blijft dan zo tot de volgende menstruatie. Dus je teperatuur blijft hoog. Ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat de 29 ste dag mijn temperatuur zakte............ dan weet ik dus dat ik ongesteld ga worden.
Als je zwanger bent blijft je temp. dus hoog.

Het temp. lijstje van jou kan ik moeilijk beoordelen, het gaat maar om enkele 10den verschil. Daar kan ik eerlijk gezegd weinig uithalen. Mijn temp. is ook niet iedere keer hetzelfde dat schommelt ook. Dat heeft ook met heel veel factoren te maken. Maar dat zal je vast wel ergens gelezen hebben. Wel weet ik dat je temp. na de eisprong ongeveer 0,3/0,5 gr stijgt.
De laatste 2 maanden heb ik ook ovulatietesten gebruikt. Zij geven (gelukkig) precies hetzelfde aan. Dus dat is goed voor het zelfvertrouwen.
Wij zitten nu in ronde 5 en heb net mijn vruchtbare dagen achter de rug................dat wordt nu dus weer afwachten................!

Zo dat was een heel verhaal, hopelijk heb je er iets aan.

Groetjes en succes,

SUUS

Oh ja......................ik zou uiteraard gewoon doorgaan met klussen. Je weet maar nooit. Het kan goed zijn dat je eisprong nog moet komen, 9daar ga ik wel een beetje vanuit als ik je lijstje zie)  Je temperatuur is immers niet heel veel gestegen en dat ie 0,1 graden gezakt is wil niets zeggen.
Dus volgens mij zijn jullie nog in de race! Gewoon doorgaan met temperaturen en dan kom je er vanzelf wel achter of je temp. nog stijgt. (En hij zakt pas weer als je ongi gaat worden)

Zo, dat was ik even vergeten..............

Groetjes,

SUUS

Hoi Suus,

Lief dat je zo snel reageert.
Bij jou scheelt het enorm qua stijging dan zie je pas echt goed het verschil.
Ik temper. iedere ochtend stipt om 07.00 uur.
Als ik 15 dagen zou tellen zou ik toch uitkomen op 24 mei daadwerkelijke eisprong.
We wachten maar gewoon morgenochtend af, misschien is vandaag wel een "storing"geweest zoals ze dat zo mooi noemen.
Nog maar net gestopt dus mijn lichaam zal best nog wel van slag zijn, maar het reken sommetje klopte aardig op papier maar ja.... praktijk wijst toch anders uit...
Heb ik nu mijn eisprong al gehad of moet deze nog komen is de hamvraag.....??

Dus de temeperatuur stijgt tot je eisprong en blijft deze dan gelijk tot je NOD...??

Ik heb inderdaad begrepen dat zo'n ovulatietest vrij duidelijk is...
Misschien ga ik deze van de week ook maar even halen...

Wat goed voor je dat je je lichaam zo goed weet te peilen en te voelen....
Nu nog duimen voor de samensmelting van de zaadjes....

Liefs
XXXXXXX

hoi Jeanette,
lasig he, dat tempen. Maar je krijgt pas een duidelijk beeld als je 2 maanden (cycli) hebt bijgehouden wat je temperatuur is. Andere "regeltjes": zelfde tijdstip (maar dat doe je al), liefst een nachtrust van 8 uur geloof ik, en voor het opstaan (als je wel 's nachts uit bed moet, dan moet je eigenlijk weer minstens 2 uur voor het tempeen geslapen hebben).
Ik weet niet of je rectaal temperatuurt, dat geeft misschien minder schommelingen. Volgens mij wordt rectaal temperaturen ook geadviseerd.
Op verschillende site's staat wel iets over temperaturen, ik weet alleen niet de volledige namen. o.a. babybrabbel.

veel sukses, greetje

Hoi

Je moet eigenlijk proberen op de eerste dag van je ongi te beginnen met tempen. Ik heb dit ook de eerste maand gedaan. En bij mij was het de eerste maand raak. Heb er dus niet veel aan gehad. Maar ik dacht ook, stel je voor je cyclus is van de kaart, dan heb je tenminste een beetje overzicht. Wat betreft de temp. schommelingen dat is heel normaal. Ik zal mijn curve eens opschrijven. Daar heb je misschien iets aan.

dag 1 36.5
dag 2 36.5
dag 3 36.5
dag 4 36.6
dag 5 36.5
dag 6 36.4
dag 7 36.4
dag 8 36.5
dag 9 36.3
dag10 36.5
dag11 36.4
dag12 36.5
dag13 36.5
dag14 37.0
dag15 36.9
dag16 36.9
dag17 36.9
dag18 36.8
dag19 36.8
dag20 36.8
dag21 36.9
dag22 37.0
dag23 37.0
dag24 36.9
dag25 37.0
dag26 37.0
dag27 37.0
dag28 36.8
dag29 36.8 verwachte nod. Test gedaan en zwanger!!!

Zoals je op mijn cyclus ziet heb ik twee dagen eerder dan volgens berekeningen mijn eisprong gehad.Dit zou dus kunnen betekenen dat ik ook twee dagen eerder uitgeteld ben. Maar dat moet de echo binnenkort uitwijzen.
Maar zoals je ziet schommeld de temp nogal. Dat geeft echter niet. Na de eisprong mag je temp. niet onder de grens komen van voor je eisprong. Dus zolang als die hoger is word je niet ongi.

Ik wens je heel veel suc6 en natuurlijk snel positief resultaat
Liefs Doortje(6 weken en 6 dagen)

Terug
Bovenaan