(Raam)bezoek tijdens corona

<p>Hi iedereen,</p><p>momenteel ben ik 40+6 weken zwanger en ik vroeg mijzelf af voor diegene die net zijn bevallen hoe jullie het doen met kraambezoek? Laten jullie bezoek binnen op afstand? En wat adviseert jullie kraamverzorgster? <br /><br /></p><p>ik hoor het graag!</p>

Wij doen gewoon kraambezoek. Ik ga er vanuit dat mensen niet komen als ze klachten hebben en we melden dat ook nog bij het maken van een afspraak. Daarnaast houden we gewoon 1,5m afstand. Moet goedkomen! Ben nu trouwens 39+6.

Ben "pas" 36 weken maar ben hier ook een beetje over in dubio. Neig idd naar enkele mensen wel laten komen, handen goed laten wassen en 1,5 m afstand houden, ook tot de baby. Maar weet nu al dat dit binnen "zijn familie" een dingetje gaat worden. Niet dat ik er daarvoor zou afzien maar lees graag even mee hoe anderen het doen. En idd wat het advies van de kraamzorg is. 

Tijdens de week met kraamzorg liet ik alleen mijn moeder komen. Daarna zijn er wel meerderen langs geweest. Ik hield zelf zo veel mogelijk 1,5 meter afstand, maar ze mochten wel even met mijn baby kroelen. Er zijn bij mij in totaal 4 mensen langs geweest. Dus ook niet superveel. Vriendinnen due in de zorg werken kwamen uit zichzelf niet langs omdat ze bang zijn om toch het bij zich te dragen. 

Wij hebben alleen onze ouders en broer en zus laten komen. Voelde ontzettend rot en eenzaam, maar ik zou het mezelf nooit vergeven als mijn man, dochter of ik ziek zou worden .. ??‍♀️ Wij hebben besloten haar eerste verjaardag (heel!) groot te vieren!
Doe wat goed voelt, niet wat andere willen! 

Wij hebben de eerste week alleen ouders en broers en zussen op visite gehad en de weken erna ook vrienden enz. Bij de voordeur hangt een briefje met het verzoek tot handen ontsmetten en een pompje. Veel mensen wassen daarna ook nog de handen. We gaan er natuurlijk van uit dat mensen met klachten niet komen en als ze wel komen, verzoeken we ze toch echt om een ander keertje te komen kijken.

Hoi! Inmiddels is ons meisje 14 weken, wij zaten dus midden in de strenge maatregelen tijdens Corona. Wij hebben 2 dagen in het ziekenhuis gebracht, mocht er niemand bij. We konden dus tegen opa&oma en ooms&tantes vertellen dat ze geboren was en daarmee was eigenlijk de kous af. Bij thuiskomst konden onze ouders achter een raam naar hun kleinkind kijken...
Heel eerlijk .. ik heb gehuild als een klein kind. Op dag 4 van de kraamweek was ik helemaal in zak en as en heb ik gevraagd of oma alsjeblieft haar handen wilde wassen en haar kleindochter voor t eerst wilde vasthouden. Direct mijn ouders gebeld en gevraagd of ze 's avonds wilde langskomen.
Voor ons was dit de beste beslissing. Wij hebben alleen uitzonderingen voor opa's&oma's gemaakt. Daarna hebben we een goede week gewacht met het geboortekaartje versturen. Een apart briefje erbij gedaan dat we kraamvisite deden, op 1.5 meter en zonder vasthouden. Bewonderen op afstand. Bij binnenkomst handen wassen en desinfecteren.
Ik zou je adviseren: doe waar jullie je OP DAT MOMENT goed bij voelen! Want je kunt nu van alles bedenken, maar als je kindje er straks is... weet je pas wat je voelt en wilt.
Succes nog met de allerlaatste zwangere dagen.?

Terug
Bovenaan