Raam open slaapkamer baby

<p>Hallo,</p><p>Vanaf hoeveel weken is het verantwoord om het raam open (op kiepstand) te laten op de slaapkamer van de baby? Persoonlijk denk ik niet dat er echt iets van een richtlijn voor is. Bij ons op de kinderopvang hebben ze namelijk ook buiten bedjes om de kindjes buiten te laten slapen. Uiteraard wel gekleed na de temperatuur op dat moment. </p><p>Maar iemand hier ervaring mee? Of een antwoord op?</p>

Wij lieten de eerste 6 weken het raam dicht als ze sliep (nov-dec). We ventileerde wel iedere ochtend. Vanaf maart hebben we het raam altijd op een kiertje staan op haar kamer, dit staat dag en nacht open. Ze is inmiddels bijna 5 maanden. 

Bij ons zoontje, nu tien weken oud, staat het raam ook op kiepstand.
Kort na zijn geboorte was het mega koud buiten dus toen hadden we het raam dicht, nu niet meer. 
als het hard waait/stormt, doe ik het raam dicht maar volgens mij is frisse lucht juist erg belangrijk :) ideale temp in een babykamer is 18 graden heb ik gelezen dus raampje open kan geen kwaad momenteel 
overigens staat zijn bedje niet dichtbij het raam dus niet op de tocht ofzo, dat is misschien nog goed om even te bekijken. Groetjes!

Terug
Bovenaan