Raambord op kunststof kozijn?

Hi!

Wij zijn ons aan het oriënteren op de geboorte-aankondiging bij het huis.

- We hebben geen voortuin, dus een ooievaar oid op een paal gaat m niet worden.

- Vlaggenstokhouder hebben we ook niet, willen we ook niet plaatsen, dus een vlag valt ook af.

- Raamsticker mag niet op het raam ivm kans op glasbreuk als je een sticker plaatst (plus, ik vind dat ook niet ‘duidelijk’ genoeg, het mag van mij wel lekker naar voren uitsteken!)

- We kwamen dus uit op een raambord/geboortebord/V-vorm. Echter, ons raam aan de voorkant heeft latjes, waardoor er 6 kleine raampjes van 38x38 cm ontstaan. Hartstikke leuk, maar nu wat onhandig… De kleinste borden die ik heb gevonden zijn 50 cm hoog en passen dus al niet op zo’n raampje. De bevestiging van deze borden is met zuignappen of dubbelzijdig tape.
Zuignappen heeft geen zin, want dan moet het bord alsnog op het raam bevestigd worden, blijft dubbelzijdig tape over. Dit kan echter alleen als we het op het (kunststof) kozijn plakken.
Heeft iemand hier ervaring mee?? Kan dit gewoon?? Het is in ieder geval geen hout waar je de verf van af kan trekken als je het bord verwijderd…

En mocht iemand nog een ander leuk idee hebben, ook welkom natuurlijk!!
Thx!

Ons geboorte bord komt van Mycards, zelfde ontwerp als het kaartje. Deze is 40cm hoog! Wellicht dat dat wel past (indd met dubbelzijdig tape)

Ik heb zelf een ontwerp op papier gemaakt met dikke stift. En dan aan de buitenkant ophangen zodat je aan de binnenkant met raamstift het kan overtrekken. Een droog papiertje of keer ramen wassen en alles weer weg. Goedkope maar leuke manier om aan te kondigen

Als het hetzelfde soort tape is wat gebruikt wordt om een te koop bord op het raam te plakken, dan is dit best wel stevig tape wat erg goed blijft plakken. Bij het verwijderen van zo'n bord moet je best wat kracht zetten. Uiteindelijk zijn de tape resten er wel af te krijgen met stickerverwijderaar.
Of er geen beschermlaag ofzo afgaat van je kozijnen durf ik niet te zeggen.

[quote quote=10573772]Ons geboorte bord komt van Mycards, zelfde ontwerp als het kaartje. Deze is 40cm hoog! Wellicht dat dat wel past (indd met dubbelzijdig tape)[/quote]Bedankt voor de tip!! Het is hier echt max 38 cm hoog, maar zijn voor deze website gegaan en snijden van de boven- en onderkant een cm recht af en dan zal het passen! Geen gedoe met de kozijnen, gewoon op het raam :)
Was ze kleiner dan 50 cm hoog nog niet tegengekomen, tot jouw tip. Thx!!

De andere reacties ook bedankt!

Terug
Bovenaan