Raar gedrag 6-jarige

Mijn zoontje is 6 jaar en vindt het moeilijk om te spelen met leeftijdgenootjes. Hij hangt de clown uit om leuk gevonden te worden en speelt altijd erg bazig. Hij heeft een broertje van 4 en tussen hun is het altijd strijd.
Op school heeft ie wel wat vriendjes, maar geen vaste. Hij wil er graag bijhoren en doet daarom soms rare dingen. Met de juf hebben we hier wel contact over en ze probeert hem zo goed mogelijk te begeleiden daarin.

Nu speelt mijn oudste regelmatig buiten met buurkinderen en daar doet ie de laatste tijd ook al rare dingen. Rare spelletjes en daarnet heb ik hem binnen gehaald omdat ie samen met nog 2 kinderen 1 ander kindjes aan het slaan was (een tik op de billen). Op de vraag waarom hij dat doet, krijg ik geen duidelijk antwoord: omdat ik dat bedacht ben, zegt ie. Als ik vraag hoe hij het zou vinden als iemand dat bij hem doet, dan geeft hij aan dat dat niet leuk is.

Wat moet ik hier nou mee???? Ik heb hem net op zijn kamer gezet en gezegd dat ie vandaag niet meer buiten mag spelen. Maar eigenlijk heb ik mezelf en zijn broertje daar ook mee. Hij kan nu zijn energie niet kwijt en gaat zich vervelen in huis. Daarnaast vind ik het gezond als kinderen lekker buiten spelen, maar niet op deze manier......

Wie heeft een tip om hier mee om te gaan, want ik ben het even kwijt!!
 
tja moeilijk hoor. ik zou hem maar in je tuin laten spelen of onder jou toezicht op straat . ik zou hem niet allen naar buiten laten gaan. ben je erbij dan zie je in elk geval wat er gebeurt en kan je direct ingrijpen en hem corrigeren desnoods straffen hij is oud genoeg om hem duidelijk te maken dat hij straf krijgt omdat hij slaat. en als je slaat moet je naar je kamer of mag je niet meer buiten de tuin spelen.als je hier heel consequent in bent zal zijn gedrag wel verbeteren, wel even volhouden maar de aanhouder wint dat zul je zien. kost even veel energie dat wel.
mijn zoon was op die leeftijd ook zo en nu is een schat van een ventje met veel vriendjes en zijn gedrag is heel normaal.
 
Terug
Bovenaan