raar gevoel na sex

hoi

daar was ik weer met een vraag (ik maak me ook echt snel zorgen maar gelukkig heb ik jullie voor advies!) mn vriend en ik hebben zojuist sex gehad. ik vind het sowieso moeilijk om sex te hebben sinds dat ik zwanger ben. heb echt niet zoveel zin hier meer in. maar goed.. tijdens de sex kreeg ik opeens pijn in mn buik. oei.. vreemd gevoel, aan de rechterkant. zou dit bandenpijn zijn? hele rare steek.. na de sex had ik nog buikpijn en misselijk was ik ook. nu gaat het een beetje over. of komt het door het orgasme? want ik heb dat ook eens gelezen... ben heel bang dat er nu iets met ons kleintje is.. en ik voel m ook ff niet bewegen en juist nu wil ik m voelen..

wie kan mij helpen?

liefs arianne 19+2

De buikpijn en misselijkheid zijn waarschijnlijk wel van je orgasme. Je baarmoeder trekt namelijk samen in een soort kramp. En daar kun je inderdaad behoorlijk last van hebben. Heb ik zelf heel regelmatig gehad.

En die pijn aan de rechterkant kan inderdaad bandenpijn zijn, maar ik moet zeggen dat ik dat nog nooit gehad heb. Ten minste niet naar aanleiding van sex. Als je je zorgen maakt kun je altijd je verloskundige bellen. Veel klachten ontstaan naar aanleiding van sex, dus ze zal er echt niet van opkijken.

Groetjes, Marisa

HOi Arianne,

Wees gerust. ik heb dit ook gehad tijdens mijn eerste zwangerschap. Een van de eerste keren schrik je je rot, maar geloof me de buikpijn na de sex is heel normaal. Je orgasme is niet meer dan het samentrekken van de baarmoeder. Aangezien daar nu een kleine in zit voel je dit veel meer. Eigenlijk vinden baby's het heerlijk is me verteld, want door dit ongevaarlijke samentrekken voelt je kindje dit als 'knuffelen' .... dus eigenlijk.. hoe meer des te meer knuffels voor je kleintje . Uiteindelijk word je kleintje zo aanwezig dat je (als dit tijdens de sex gebeurt) even wil dat hij of zij dat niet doet. Ik hoor mezelf nog tegen mijn man zeggen.. sorry schat nu ff niet er is iemand wakker .

Geniet van je zwangerschap zeker nu je in de leuke periode zit.

Groetjes, Nathalie

Hoi,

Heel herkenbaar! Ik denk ook dat het bandenpijn is. Ik merkte ook dat bepaalde standjes extra veel ongemak in de buik gaven, dus het was soms een beetje zoeken naar het juiste.. Persoonlijk vond ik de orgasmes ook steeds minder 'lekker' worden, naarmate de zwangerschap vorderde. Ik betrapte mezelf erop dat ik eigenlijk niet meer wilde klaarkomen... Tja, straks als de grote buik weg is, zal het langzaam wel weer een beetje normaal worden!

Mijn advies is om eerlijk te zijn tegen je partner en al dit soort ongemakjes meteen te vertellen! Tenslotte duurt de zwangerschap nog even en je moet er toch doorheen. Bovendien is het voor hem ook prettig om te weten dat het niet aan hem ligt, maar aan dat zwangere lichaam.
Ik heb met mijn man af en toe flink kunnen lachen in onze pogingen alternatieve seks te hebben...;-)))

Groetjes,
Karin (38+6 wkn)

Terug
Bovenaan