raar gevoel

A

Anoniem

Guest
hoi

ik wil me even voorstellen ben jessica en heb een zoontje van twee.
en ben nu zwanger vande tweede. bij de eerste had ik bijna nergens last van wel moe en 2 twee keer ziek geweest.maar nu ben ik negen weken zwanger en als ik smorgens niet meteen eet wordt ik zo ziek. heb de hele dag het idee dat ik honger heb dat kan toch niet goed zijn maar als ik het niet doe wordt ik ziek dus probeer over de hele dag maar verspreid te eten.
zijn er dames die daar ook veel last van hebben.

groetjes jessica

Hoihoi,

Heel herkenbaar, ik had dat inderdaad ook toen ik zwanger bleek te zijn. Ben inmiddels 21 weken op weg en heb er nog steeds last van, als ik niet optijd eet dan word ik nog steeds misselijk.
Dus net wat je zegt inderdaad gewoon kleine porties eten, en meerdere porties over een dag verdelen dan komt t allemaal goed!

Groetjes Maaike

hoi hoi, heel herkenbaar...
als ik een boterham at werd ik misselijk, at ik een beschuit of cracker werd ik na ongeveer 1 á 2 uur beroerd omdat het snel verteerd was. Eigenlijk was het dus steeds wat. Ik ben nu zwanger van de vierde en het is ongeveer alle vier de keren zo gegaan. Bij de derde at ik erg veel brood (soms 12 sneden brood op een dag), wat wel goed werkte. Je lichaam is hard bezig een mieniemensje te maken en jij bent de energieleverancier. Mocht je je zorgen maken dan doe je er wijs aan je huisarts of verloskundige te raadplegen. Bij mij was er niets aan de hand, en oh, ja je schrijft dat je nog een kindje van 2 hebt he? dat kost ook veel energie die aangevuld moet worden. Heel veel succes en een fijne zwangerschap toegewenst, groet Crumel

Heel herkenbaar hoor!
Bij mijn eerste had ik juist helemaal geen eetlust, maar bij deze was ik altijd hongerig en altijd misselijk! De enige manier om me niet doodziek te gaan voelen was idd, eten, eten, eten... Soms ieder half uur, in ieder geval ieder uur, en soms zelfs midden in de nacht. Ik had het gevoel dat ik aan het vreten was, maar als ik het niet deed voelde ik me zooooooooo slecht! Als ik in de ochtend bij wakker worden niet binnen 15 minuten iets gegeten had, ging ik enorm braken. Dus ik at ook rustig 10 boterhammen, 4 stuks fruit, stukken ontbijtkoek, eierkoek, cracker, rijstwafels etc, etc....

Maar weet je? Ik ben, ondanks al dat eten, tot 18 weken helemaal niet aangekomen, dus ik (en baby) hadden al die calorien gewoon nodig, denk ik dan. Als je ervoor zorgt dat het gewoon gezonde dingen zijn, dan is er niets aan de hand. Vanaf week 20 werd het iets minder, maar ik heb nu nog steeds dat ik opeens me niet goed voel en denk: ik MOET nu iets eten!

Ik zou er dus gewoon aan toegeven en heel vaak kleine porties eten. Goed luisteren naar je lijf, het is echt niet abnormaal... Het hormoon HCG waar je misselijk van wordt, werkt ook sterk op de eetlust.

Succes ermee!

Groetjes, Karin
35 wkn van 2e
(heb trouwens ook dreumes van bijna 2 rondlopen, dus dat is ook herkenbaar ha ha!)

Bij beide zwangerschappen had ik heel veel honger en inderdaad werd ik misselijk als ik niet at. Mijn lichaam verbruikte echter alles wat ik opat, dus qua gewicht had ik geen klagen de eerste maanden.

Zolang je oplet wat je eet (brood en fruit),  kan het absoluut geen kwaad om veel te eten. En ja, als je een kleine hebt rondlopen, dan vreet dat ook een heleboel energie. Je zal ook merken dat je later in je zwangerschap ook meer last van vermoeidheid krijgt, doordat je minder makkelijk even rust kan nemen met zo'n kleintje erbij.

groetjes,
Martine
mama van een tweeling van bijna 2 en 31 weken zwanger

Terug
Bovenaan