Raar maar waar

Het is al weer even geleden dat ik wat van me heb laten horen.
Geen slecht nieuws hoor :) Gewoon bezig geweest met andere dingen :).

Tijdens mijn laatste echo zei de vk dat de placenta voor lag en dat ik me dus geen zorgen moest maken als ik mijn kindje pas zou gaan voelen vanaf een week of 20. Gemiddeld zou het kindje in mijn geval tussen de 20 en 22 weken te voelen zijn...
Nu ben ik 16,5 week op weg en je raadt het nooit...
Ik voel de uk gewoon al af en toe! (... denk ik)
Het is maar soms, maar dan voel ik een soort plopje aan de binnenkant van mijn buik. Wat ik wel wat vaker voel is alsof je met je vuist zachtjes langs de handpalm van de andere hand wrijft. Als ik dat heb gevoeld zit er meestal ook ineens een harder bobbeltje aan 1 kant van de buik die er daarvoor niet zat.
Er wordt me wel vaker gevraagd of het niet mijn darmen kunnen zijn... maar dat voelt anders.
Herkent iemand dit?
Mijn omgeving reageert namelijk zo wisselend. ("Nee, kan niet." en: "Ja, zo voelt het wel ja." wisselen elkaar steeds af)

Liefs Linda

hey meis

tuurlijk zou dat kunnen! geen 1 zwangerschap is gelijk. van binnen voel ik het ook al een tijdje echt van die plopjes zeg maar. en je voelt echt wel het verschil tussen je baby of je darmen. Ik heb gister nog ff gevraagd wanneer ik ongeveer de baby aan de buitenkant voel met mn hand op de buik. Toen zei de vk ong vanaf 25 weken! (heb ook de placenta aan de voorkant). dus nog even geduld hihi

xxx

Hai Linda,

Zo voelt het zeker wel, als die plopjes en je kan je kindje echt wel met 16,5 week voelen hoor. Op het andere forum is er een vrouwtje nog eerder en mijn schoonzus voelde haar ukkie met 16 weken ook al. Het is echt bij iedereen verschillend en je merkt echt wel het verschil tussen je darmen en de plopjes van je kindje.

Ik ben nu 21+2 en ik begin mijn twins nu een beetje te voelen (voelde wel al plopjes) maar nu toch steeds regelmatiger (geen schopjes hoor) terwijl mijn placenta aan de achterkant ligt en ik ze volgens de echoscopiste al weken geleden had moeten voelen....

Zo zie je maar....Geniet ervan want het is heel bijzonder!!

Liefs Lynn.

Zie je wel! :)
Ik ga geloof ik maar weer vrolijk verder met mijn gevoel te vertrouwen :)
Thnx meiden!
Aan de buitenkant voel ik alleen een hardere plek een beetje in de vorm van een bolletje, we houden het er maar op dat het kindje dan met het hoofdje wat ongelukkig ligt hahaha. Maar dat voel ik dus wel goed :D
Helemaal blij :)
Had het niet erg gevonden om nog even te moeten wachten, maar nu jullie dit bevestigen vind ik het wel super super super gaaf! :)

Liefs

Meid dat kan gewoon. Ik heb de placenta ook voor liggen, maar voel al heel ang het geschuif. Dat i echt de kleine. Niet elke dag, maar het wordt steeds duidelijker en meer. Ik was van de andere zwangerschappen gewend dat ik ze snel en duidelijk voelde. Alleen bij de andere waren het vlindertjes in de buik en zag je het al vrij vroeg aan de buitenkant. Nu met de placenta voorliggend is het gewoon anders. Een vriendin van mij had hetzelfde. Ook de placenta voorliggend maar ook geschuif gevoel en niet dat borrelende vlinder gevoel.

En het zijn eht niet de darmen, daarvoor zit het teveel en altijd op dezelfde plek.

Ja hoor dat kan zeker! Ik voelde mijn zoontje (1e zwangerschap) al bij 16 weken, wist het zeker! Het gevoel werd daarna alleen maar sterker, niet 'anders'...
Geniet er lekker van, zijn de leuke dingen van zwanger zijn (vind ik ;-))!

Thnx meiden :)
ik geniet er zeker van. Steeds als ik op de bank lig en iets voel begin ik helemaal te stralen zegt mijn man. Hij voelt het natuurlijk nog niet, maar hij ziet aan mij wanneer ik iets voel :).
Essie, het zit inderdaad steeds op dezelfde plek, dus ik vond het al zo raar dat het mijn darmen zouden moeten zijn.
Heerlijk! Ik ga lekker verder genieten van de kleine bewegende uk :)

Terug
Bovenaan