raar naveltje....

Vraagje: iemand ervaring met een ontstoken naveltje /   een naveltje met wild vlees?

Het navelstompje van mijn zoontje is pas na 2 weken afgevallen, en het naveltje  is daarna gaan ontsteken ( al zei de Cb arts dat het niet onstoken was, de HA zei dat het flink ontstoken was: er kwam ook veel vuil vanaf...)
Ook zat er wat wild vlees op (een rood "speldeknopje") Nu is dit aangestipt met zilvernitraat, maar het ziet er nog erg vreemd uit want het is wat verkleurd, maar gelukkig heeft hij zelf nergens last van...
Ik ben erg benieuwd hoe lang dit gaat duren....
 
gelukkig maar dat hij er zelf geen last van heeft.
ik heb er geen ervaring mee met ontstoken naveltjes.
Hopen dat het gauw over gaat.

Mijn zoontje heeft geen ontstoken naveltje maar wel een kleine navelbreuk.
Lijkt net of er een klein knikkertje in zit.
Zn naveltje ziet er bol uit.
hij heeft er gelukkig geen last van.
en ze zeggen dat zoiets meestal wel vanzelf over gaat.
dus we zullen zien.

Succes  met het naveltje.  
 
Misschien komt de verkleuring van het aanstippen?? Ik had het vroeger wel met een wratje wat aangestipt werd, misschien is dit het ook wel.
Als je twijfelt zou ik de vraag gewoon bij de huisarts neerleggen.

Groetjes, Marieke
 
quote: marleentje schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-10-2005 21:24:13'));

Vraagje: iemand ervaring met een ontstoken naveltje /   een naveltje met wild vlees?

Het navelstompje van mijn zoontje is pas na 2 weken afgevallen, en het naveltje  is daarna gaan ontsteken ( al zei de Cb arts dat het niet onstoken was, de HA zei dat het flink ontstoken was: er kwam ook veel vuil vanaf...)
Ook zat er wat wild vlees op (een rood "speldeknopje") Nu is dit aangestipt met zilvernitraat, maar het ziet er nog erg vreemd uit want het is wat verkleurd, maar gelukkig heeft hij zelf nergens last van...
Ik ben erg benieuwd hoe lang dit gaat duren....

Hallo marleentje.
Als je het niet vertrouwd zou ik weer terug gaan naar de dokter.
Ik zou het naveltje anders schoonhouden met afgekoelt gekookt water, een gaasje of wattenstaafje hierin dopen en hiermee schoondeppen, tenminste als het nog ontstoken is.
Succes ermee, hopen dat het snel beter gaat met dat kleine naveltje.
 
Mijn dochter haar naveltje heeft ook wildvleesgroei. Het aanstippen zorgt er niet voor dat dit wildvlees verdwijnt, maar voorkomt alleen maar verdere groei ervan.

Bij haar viel de navel er ook laat af, de navelstreng was ook behoorlijk dik. Ik werd geadviseerd om een gaasje in de alcohol te dopen en die erop te plakken en te laten zitten tot de volgende luier en dan verversen.
Het heeft geholpen tegen de ontsteking, maar dat wild vlees blijft. Heb al meerdere keren gehoord dat het er ooit vanzelf af valt en anders is het een eenvoudige ingreep als ze ouder en groter zijn
 
Mijn dochter had precies hetzelfde, het duurt even voordat het er "normaal" uit ziet, in principe hoef je er niets mee te doen. Bij mijn dochter kwamen ze er overigens zo achter dat ze een navelbreukje had. Althans de huisarts kwam daarachter, niet het CB, terwijl zij wel het wildvlees hadden aangestipt.....
 
Hallo,

Mijn zoontje, (inmiddels 5) heeft na de geboorte ook eenmontstoken naveltje gehad. Geen aangenaam luchtje! We dachten iedere keer dat hij een vieze luier had, maar die lucht bleek van het naveltje te komen. We hebben het toen ook met zilvernitraat aan moeten stippen en zijn daar toch wel enige tijd mee bezig geweest (twee weken?). Maar op een gegeven moment moesten we stoppen omdat hij anders geen navetje meer over had.  Hij heeft nu een heel plat naveltje, maar daar is niks mis mee.

Groeten!
 
Hoi,

Ik had als baby ook een ontstoken naveltje en kreeg hierdoor wildvlees. Dat wild vlees blijft ik heb het nu nog steeds maar heb daar veredr geen last van.
 
Terug
Bovenaan