Raar onderwerp: Stinkende urine net als toen ik zwanger was... wie herkent dit?

Hallo meiden,

Misschien wat raar hoor dit onderwerp op het forum, maar ik heb echt geen zin om m'n huisarts te bellen. Sinds ik verhuisd ben en een nieuwe huisarts heb ga ik niet zo graag meer. Het is een rare kwast. Helaas zit alles in de omgeving VOL ook i.v.m. nieuwbouw, dus voorlopig zal ik zeker nog dezelfde knakker hebben.

Maar goed de vraag;
Mijn urine ruikt erg sterk. Toen ik zwanger was en voor ' moeders voor moeders'  urine verzamelde de eerste maanden had het een vreselijke lucht, waarvan ik iedere dag zowat van over m'n nek ging. De vrouw van ' moeders voor moeders' gaf aan dat er veel hormone in zaten tot een bepaald aantal weken. Ik heb het voor een goed doel gedaan, maar was op het laatst blij dat ik van die piesbakken af was zeg...

Nu heb ik al een paar weken exact diezelfde geur weer. Ik schrok me rot en dacht nee hè... zwangerschapstest gekocht na een week bij het kruidvat en was gelukkig negatief (heb een KS gehad en omwille van mijn buik is 't niet handig nu alweer zwanger te worden). Maar goed de lucht blijft. Zouden het misschien toch hormonen kunnen zijn die mijn lichaam nu langzaam verlaten? Ik heb geen flauw idee of dit mogelijk is, maar hormonen na de zwangerschap heb ik zeker nog in mijn hele lijf en misschien is de opruimfase van 9 maanden af nu wel begonnen....weet-ik-veel?

Maar goed herkennen jullie dit of ben ik de enige? Ik maak me geen zorgen ofzo maar vraag me toch af wat 't is? Oh verder drink ik goed  en eet ik net zo als anders.

groetjes Dees.

Ik zou toch even de ha bellen of je een beetje urine kan komen brengen. Het kan een urineweginfectie zijn en, geloof me, daar wil je niet te lang mee doorgelopen hebben. Misschien kan je wel gewoon even wat urine brengen en later bellen voor de uitslag. Bij mijn ha gaat dat zo en als je dan toch een blaasontsteking hebt, dan schrijft mijn ha direct een receptje en faxt dat naar de apotheek. Voila, zonder de ha gezien te hebben!

Je kan het maar beter even zeker weten, vind ik.

Groetjes Ilona

Hoi Dees

Ik heb t ook! Geef geen bv, maar denk dat het te maken heeft met het lozen van al die hormonen! Al kan ik t me niet meer herinneren van m'n eerste zwangerschap. Ik merk wel dat het helpt om veel (water) te drinken, dan wordt het minder. Als het sterk blijft ruiken, zou ik idd toch even de huisarts bellen hoor!

Gr, charlot

Hallo allemaal,

Ik ben erachter... flinke blaasontsteking!

In het ziekenhuis heb ik een catheter gehad en toen die eruit is gehaald heb ik daarna continu pijn in mijn buik gehad. Ik heb me twee keer laten testen op blaasontsteking en de arts zei steeds. het hangt er tegenaan maar is een beetje vaag. Hij gaf aan veel te drinken en cranberrie sap. Dat heb ik dus steeds gedaan en i.v.m. de borstvoeding drink ik iedere dag best wel veel. Niet altijd genoeg maar iig 1,5 liter tot 2 liter vocht in totaal.

Nu had ik dus alweer een aantal weken last van die penetrante geur, maar verder geen pijn bij 't plassen ofzo en nadat iemand hier op het forum aangaf toch maar even te testen iv.m. blaasontsteking ging er ineens een lampje branden en dacht ik hee zal het dan nog steeds lopend vanaf de bevalling zijn... en ja dus!

Vanmiddag een kuur halen bij de apotheek. Ik heb aangegeven BV te geven, dus hoop dat ze iets hebben wat ik ag slikken en wat geen invloed heeft op de kleine man.

grt en bedankt voor jullie tips en verhalen.

PS: overigens kan het ook zijn dat er afvalstoffen uit je lijf komen vanuit je zwangerschap, ook dit kan een sterke geur hebben (gelijk even nagevraagd)

Desirée

quote: yvonne1975 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-06-2007 21:24:57'));

Misschien een domme vraag hoor, maar drink je genoeg, ik weet dat urine vaak wat sterker gaat ruiken als je te weinig vocht binnen krijgt

groetjes Yvonne

Hoi,

Gelukkig weet je nu wat het is. Ik heb verschillende keren een blaasontsteking gehad en dat deed me zooooooooooooooooo veel pijn, ben blij dat dat bij jou nu niet zo is.

Beterschap, Ilona

Terug
Bovenaan