raar schedeltje

Tjerk heeft nog steeds een raar schedeltje. Achterop zit een hele bult. Vond het van het weekend erger geworden en maandag kinderarts gebeld. Moest direct komen. Ze snapte wel dat ik me zorgen maakte en liet foto's maken maar ze vermoedde dat het wel botstructuur was. Had zelf ook al gevoeld dat het hard was. Foto's wezen uit dat het gelukkig geen vocht was en waren vergelijkbaar met de foto's van de eerste week. Moet wel naar fysio omdat hij een lichte voorkeurshouding heeft en het daarom waarschijnlijk wat erger oogde. Het is dus gewoon nog een richel van de bevalling maar ze vindt dat nog wel heel laat. Over 2 weken gaat ze weer opnieuw kijken.

Dinsdag zijn we daarom dus weer naar de fysio in het ziekenhuis geweest en kan aan de voorkeurshouding niet meer doen dan dat ik al deed. Ze had nog wel een leuke tip om hem lekker te laten ontspannen. Een voedingskussen kun je als een soort nestje vormen en de uiteinden vastbinden. Meneertje hier vind het heerlijk om zo een half uurtje in de box te liggen. Ik moet na het verschonen ook zijn heupjes en rug wat bewegen zodat alles lekker soepel blijft. Hij vindt het prima net als de dagelijkse inpapbeurt met bodylotion.

Zijn er nog meer kleintjes die nog geen mooi rond hoofdje hebben?

Noa heeft ook een voorkeurskant, dus laat haar nu op haar andere zij slapen ondersteund door 2opgerolde handdoeken aan haar zijde en in de box leg ik haar zo dat ze wel naar de anderekant moet kijken en natuurlijk stimuleren met praten en spelen zoals jij ook al doet.

Ze heeft ook een ei vormige achterkant van haar hoofd maar dat heeft haar vader ook, dus we laten lekker der haartje groeien hahaha
Ik hoop wel dat het snel gebeurd want nu valt alles uit en heeft ze een matje in haar nek :)))

ik hoop dat het met zijn hoofdje snel goed komt!!

liefs

uhm.. neej, jorn heeft gewoon een mooi bol koppie.. en gelukkig geen voorkeurshouding. hij beweegt erg met zijn hoofd in zijn slaap, van de ene naar de andere kant... (voor mij erg makkelijk)

Hoop dat het snel opknapt...

Ethan heeft door de snelle bevalling een bult op het hoofd maar we zijn al onder controle bij de kinderarts en die houd het goed in de gaten.
Ethan heeft al 2 schedel echo's gehad en waren beide goed kinderarts heeft al gezegt dat het lang duurd voor het weg trekt maar de bult is al stukke minder maar moet zeggen dat ik er zo aangewend ben dat ik het niet eens meer zie haha

Mijn oudste zoontje heeft ook altijd een soort bult gehad op zijn achterhoofd en hihi hij is nu 3, met een bos met haar zie je er niets van ;-)

Succes met de fysio,
Liefs Marina

Hola dames.
Toevallig was ik deze week juliaan an kijken en ik denk dat de schedeltje niet rond is!
Hij heef geen bepalde houding om te slapen,maar toch vind ik iets niet mooi.
Volgende week moeten naar CB voor de prik en dan laat ik de hoof cheken om rustig te krijgen.

Hier heeft onze kleine man ook behoorlijk voorkeur en zo oplettend als ik ben zijn hoofdje begint toch een beetje af te vlakken. Cb heeft ons nu doorgestuurd naar een kinderfysio, ik ben benieuwd word maandag terug gebeld.

Verder ligt Kyan s avonds en overdag in een babysleep. Hij ligt dan zo dat hij zijn hoofdje dus niet kan draaien en wel op de andere kant van zijn hoofjde moet liggen. En we draaien hem gewoon constant terug als hij in de wagen ligt en we wandelen. Hopelijk is het snel beter want ik wil graag dat hij een mooie rond koppie heeft.

Gelukkig is het schedeltje tot 6 maanden te vormen zeiden ze op het cb dus we gaan hard aan de slag.

Terug
Bovenaan