Raar slaapgedrag dochter 2 jaar

<p>Help!!</p><p>Mijn dochter is vanaf baby zijn al een moeilijke slaper. Vervelend voor ons maar vooral voor haar. Nu wordt ze over 1.5 week 2 jaar en heeft ze de afgelopen maanden wat nieuws.</p><p>Iedere avond is ze sowieso 1 uur/1.5 uur nodig om in slaap te komen.  Eerst volgen er koprollen, springsessies en maakt ze er een feestje van. Het maakt geen verschil of wij er naar toe gaan om haar rustig neer te leggen of haar gewoon te laten gaan. Die tijd is ze nodig. Prima.</p><p>Maar het vervelende en aparte is dat ze 's nachts ook vaak wakker wordt op verschillende tijden zonder aanleiding. Ze huilt dan niet maar is volop aan het kletsen, soms ook schreeuwen/spelen. Dit is dan niet even, maar duurt soms wel 4 uren lang. Naar mijn idee wil ze wel graag slapen maar lukt het haar niet. Heel zielig voor haar maar ook vervelend voor ons. Want ze heeft wel zo'n geluid waar we niet doorheen kunnen slapen. </p><p>Zijn er meer mensen die dit kennen? Zijn er tips? We hebben echt al vanalles geprobeerd maar het is zo'n wilde. </p><p>Alvast dank!!!</p>
 
Doet ze nog dutjes? Anders die echt proberen weg te laten. En verder is het een optie haar bij jou te pakken en in het donker op het grote bed in je armen te laten beginnen met slapen, dan pas in eigen bedje. Buiten dat geen tips voor de nacht maar hopelijk is het dan al opgelost? ?❤️
 
Is zij dan in de nacht ook echt wakker? Of bestaat er een kans dat ze dit in haar slaap doet? 4 uur aan een stuk wakker in de nacht is wel lang!
 
opzich is het "normaal" om snachts een aantal keer wakker te worden,  dit hebben we zelf ook maar vallen snel weer in een diepe slaap zonder dat we dit door hebben.. Vaak hebben kindjes dit ook maar blijkbaar heeft jou dochter dat op dit moment even niet...
Is er iets veranderd in de situatie? Hoe gaat idd slapen overdag?
 
Overdag slaapt ze maximaal 1.5 uur. Als ik dat niet doe heb ik een verschrikkelijk  dag. Ze is ook heel actief en zit eigenlijk nooit stil dus dat slaapje is ze denk ik ook echt nodig. 
's Nachts is ze wel echt wakker. Ze kletst volop en soms doet ze ook nog wat koprollen ?‍♀️
Als ik haar wel bij mij op bed pak gaat ze ook een feestje bouwen. Ik merk dat ze moe is maar haar lichaampje gaat maar door. Stil liggen is moeilijk.
Wat klagen hè. Haha, vind ook zo zielig voor haar. Ze snapt wel wat ze moet doen maar het lukt haar zo moeilijk om in slaap te vallen. 
Bedankt voor jullie reacties!!!!!!
 
Onze dochter is ook net 2 jaar, en de dutjes moesten echt vorige maand weg! Ze schoof ze steeds verder op en het ritme klopte ook van geen kanten meer. Om 22.30u sliep ze nog niet...Ze word dan wel rond 17.00u even een krengetje, je ziet dan ook dat ze moe is. Toch houd ze het vol tot 19.30u en dan naar bed, dan duurt het ook geen uur meer tot ze slaapt en ze slaapt mooi klokje rond (waar ze eerst 20x wakker werd snachts) dus 12u wakker/12u slapen. Is echt perfect voor een 2 jarige en lost veel problemen op! Probeer haar eens 1 dag te entertainen/wandelen enz rond de tijd dat ze normaal dutje doet. En houd haar koste wat kost wakker die dag tot 19.30u en herhaal dit 1 week. Het zal je verwonderen, want ondanks dat kreng momentje is ze verder weer best vrolijk! en het zal echt helpen als ik mijn situatie en die van jou vergelijk??
 
Van hoe tot hoe laat slaapt ze dan overdag? En hoe laat in de avond erin? En slaapt ze door die nachtelijke avonturen ook 'uit' of dat niet?

Mijn jongste dochter is nu 17.5 maand. Ze slaapt overdag ook 1.5, max 2 uur. Van 12.30-14.00 ongeveer. Dan gaat ze in de avond om 20.00 naar bed. Eerder heeft geen nut want ze slaapt toch niet eerder.. dus om 19.00 probeer ik het niet eens!
In de ochtend is ze 6.30/7.00 wakker, in de nacht moeten we er vaak wel 1 of 2x heen of ze beland halverwege de nacht tussenin en dan slaapt ze wel weer door.

Mijn oudste dochter ging vanaf 2 jaar ook rommelen met dr slaapjes. Ja, in de middag had ze het écht nog nodig maar het was elke avond feest en ze sliep pas om 22.00..

Vanaf 2 jaar zijn we de middagdutjes gaan inkorten: dag 1 wel slapen (1 uurtje), dag 2 niet slapen etc... De dagen dat ze niet sliep was ze kei moe om 17.00, maar idd hield ze het dan na het eten en douchen toch weer uit tot 19.00/19.30. En dan sliep ze om 19.00 direct tot 7.00/8.00 in de ochtend! Als een blok!

We hebben zo'n 4 maanden om-en-om middagdutjes gedaan. Daarna waren de middagdutjes echt verleden tijd, dat was dus toen ze 2 jaar en 4 maanden oud was. Dat is redelijk snel, maar t was echt beter zo.

Ja, ze was elke dag behoorlijk moe rond etenstijd maar sliep wel direct om 19.00 én ze sliep als een blok 12-13 uur aan één stuk. Ze is nu ruim 3 jaar en slaapt nog steeds 12-13 uur, dat deed ze noooooit toen ze nog een middagdutje deed. T is ff schakelen, geen middagdutje meer, maar uiteindelijk is dit zoveel fijner! Een lekkere lange nacht en rust in de avond!
 
Dank voor de reacties!
Tweede dag dat ze haar niet  hebben laten slapen tussen de middag. Gisteren gelijk in slaap gevallen en de nacht doorgeslapen. Vanavond viel ze ook zo in slaap. Hopelijk slaapt ze de nacht door en is dit de oplossing!!
Ze heeft wel een dipje overdag. Liever overdag paar uurtjes 'lastig' dan 's nachts. 
 
 
Terug
Bovenaan