Raar verhaal: Mk en dan plots toch 'vruchtje' 2 weken later?!

Hey allemaal,

Heb een beetje een raar verhaal en vroeg mij af of er nog mensen zijn die zoiets hebben meegemaakt!

Ik en mijn vriend zijn al goed anderhalf jaar aan het proberen zwanger te raken. In juni miskraam gehad, op 1e echo was een dood 'vruchtje' te zien. (Kwam overeen met 6,5 weken)

Nu 1 november positieve ovulatietest, 13 november positieve zwangerschapstest! Allemaal goed en wel, weekje later ook bevestigd door de dokter tot ik op 5w en 5d plots helderrood bloed verloor. Ik naar de dokter, licht in paniek. Hij mij hcg getest, was mooi gestegen, en 2dagen erna opnieuw voor nog eens te testen of het bleef stijgen. Diezelfde avond zo ontzettend e krampen gekregen in men vagina\baarmoeder of waar dan ook. Volgende ochtend mijn resultaten gekregen, hcg netjes gestegen wel dus ik vond het raar. Gelukkig dezelfde avond(een vrijdag) nog afspraak bij gynea gehad, vruchtzakje te zien, geen vruchtje, en bloed uiteraard. Dag erna is het bloeden gestopt. Moest woensdag dan terugkomen voor opnieuw een echo. Zag er hetzelfde uit, vruchtzakje en een bloedprop in men baarmoeder. Gynea wou nog wat afwachten of het zelf afkwam maar geen bloed meer verloren. Gisteren, donderdag, een nieuwe afspraak bij gynea. Gesprek dat in verwachte: datum voor curritage etc.

Kwam ik daar echter, deed ze opnieuw een echo, en was er plots een 'vruchtje' en een hartje te horen!! Ik superveebaasd, kan het nog steeds niet geloven! Enige probleem: vruchtje komt overeen met 6w4d terwijl ik exact 8w moet zijn. Ook de bloedprop zit er nog maar kan volgens de gynea geen kwaad. De 19e heb ik terug een echo.. hoop zo hard om een nog levend vruchtje te zien!

Heb er wel ontzettend veel schrik voor gezien het hele bizarre verhaal.. weet ni wat ik moet verwachten, laat staan wat ik moet doen! Ik voel me ook compleet niet zwanger, geen enkel symptoom! Vorige keer bij de Mk was ik ondertussen al lang kotsmisselijk etc...



Nog iemand ervaring hiermee?

Groetjes
 
Oh, ik kan je niet helpen maar begrijp zo goed dat dit zo verwarrend en moeilijk voor je is!

Heel veel sterkte met alle spanningen en onzekerheid die dit <i>toch wel mooie en blije nieuws </i>met zich meebrengt.

Lentebloessem
 
Ik heb wel een beetje z'n verhaal. 2 wk geleden bloedverlies echt heel veel. In juli ook een miskraam gehad. Dus dacht gelijk dit is mis. Bleef me zwanger voelen vorige week toch een echo laten maken. Er was een hartactiviteit te zien maar kon ook een bloedvat zijn. Zat nog wel resten van de zwangerschap. Er was geen vruchtzak te zien. Naar huis gestuurd met cytotec om de miskraam op gang te helpen. Dit is niet gelukt. Vandaag weer een echo gehad nu wel een vruchtzakje te zien met vrucht maar geen hartactiviteit. Had 8 wk moeten zijn maar het is maar 6 wk op de echo. Nu erg in de war. Heb voor vrijdag een curettage staan. Maar wil eerst een nieuw echo of het echt wel gestopt is. Lees verhalen dat nog goed kan komen maar heb weinig hoop. Maar jou verhaal geeft mij weer hoop dat het wel kan.
 
Hey, hoe is het nog bij jou afgelopen?

Bij mij loopt alles wonderbaarlijk genoeg goed, ik ben momenteel 14w ver!

Al blijft het elke keer toch superbang afwachten tot de volgende echo!
 
Heidi; wat bizar maar super goed nieuws! Alles goed verder op de echo? Mooi verhaal.. ik wens je een goede resterende zwangerschap toe!
 
Terug
Bovenaan