raar

Ha,

zondagochtend lag ik in bed en toen ik me omdraaide leek het net of heel me baarmoeder samentrok. het was een grote bult onderin me buik.
Ik moest wel al een tijdje naar de wc om te poepen dus of het nou me darmen waren ik weet het niet.
Het deed geen pijn en het trok gauw weer weg.

Weet iemand wat dit kan zijn ??

groetjes tamara
 
jhoi tamara!

volgens mij is dat nou typisch een harde buik. heb je die niet eerder gehad (hoe lang ben je zwanger??)
ik heb dat ;s ochtends ook vaak, omdat ik naar de wc moet of omdat ik te plotseling beweeg.

en overdag als ik me te druk maak maar dat gebeurt tegenwoordig niet zo veel meer, ik KAN me met 40 wk niet meer zo druk maken ;)

niks aand e hand!

karin
 
hoi tamara

ik denk dat het een harde buik was. jebaarmoeder trekt zich even samen. het lijkt dan net of je een harde bal in je buik heb. is niet erg hoor.

liefs
 

bedankt voor jullie snelle reactie haal me al de raarste dingen in me hoofd sinds gisteren.
Ik dacht vraag het eerst ff hier voor dat ik de verloskundige bel.

Ik ben 18 weken zwanger.
Maar nog ff een vraagje waarom trek je baarmoeder dan samen ??

groetjes tamara
 
Een harde buik kun je om verschillende redenen krijgen, ik heb ze ook vaak gehad kort voor of kort nadat ik naar het toilet moest. Zal wel een reactie van de baarmoeder zijn op de toegenomen druk in je onderbuik of zo.

Als je het erg druk hebt, bijvoorbeeld op je werk (veel tillen, veel inspanning, maar ook gewoon stress/mentale druk) kun je daar ook harde buiken van krijgen, en dan is het dus een teken dat je het rustiger aan moet doen.
Als je het vaak hebt (ik geloof dat mijn VK zei meer dan 6-8 per dag) moet je even met de VK bellen. Vaak zal dan sowieso het advies zijn om het rustiger aan te doen (en dat is best moeilijk!)

In jouw geval dus nog geen reden tot zorg.

Groeten,

N.
 
Ik las laatst dat het een soort oefen weeen zijn. Je zal die harde buiken vaker krijgen.
Alleen als je het erg vaak krijgt zal je het wat rustiger aan moeten doen.

Ik heb ze de ene keer een aantal keer per dag, de andere keer maar 1 keer. De vk zegt dat het heel normaal is.
 
soms worden ze oefenweeen genoemd, maar een oefenwee is voor mij toch een harde buik-met-pijn-richting-baarmoedermond.

tja, nu begint het verschil te tellen;)
boven schreef ik al: ben nu 40 wk.

zo rond de 24 wk had ik er meer last van, ivm een groeispurt van de baby.

in het boek 'veilig zwanger' staat ook dat die harde buiken zelfs goed zijn voor de ontwikkeling van je kindje. ze zitten dan lekker omhuld en maken eens wat anders mee dan altijd die bel water om zich heen (zo interpreteer ikhet maar).

als je je vaker dingen afvraagt is het misschien wel ene idee om een zwangerschapsboek te kopen of te lenen bij de bieb?? dan heb je voor jezelf wat sneller even wat bij de hand om je gerust te stellen. ik vond het ook wel leuk om steeds wat meer te weten te komen. en in sommige boeken staan plaatjes van de ontwikkeling van de foetus, is ook wel leuk, om zo een beejte bij te houden hoe je kindje groeit.

doeg en een fijne zwangerschap!!
 
Terug
Bovenaan