Raar

M'n schoonzusje is in januari bevallen van haar 1e. Ze woont in Duitsland, net over de grens. Wat ik raar vind is dat ze daar heel andere gewoontes hebben wb cb enzo. Zij moet dus naar de kinderarts ipv cb. Ze is in maart voor het eerst geweest en moet nu pas in mei. Maar Fransje heeft nog geen inenting gehad. Lijkt me een beetje laat als hij in mei pas de 1e krijgt toch???

En met de hielprik ging het ook al zo vreemd. Die heeft die kinderarts dus in maart pas gedaan. (was Fransje al 5 weken) en dit bloed hebben ze afgenomen uit z'n hoofdje??? Omdat ze daar beter de ader konden vinden dan in het voetje???

Ik vind het echt heel vreemd allemaal!

Hier zaten toch ook dames die in Duitsland wonen?? Gaat het bij jullie ook zo??

Ik kom zelf niet uit duitsland maar ken ook een vrouw die een kindje heeft gekregen in duitsland. Die gaat ook naar de kinderarts en  krijgt af en toe en gezondheisdame die voor haar en haar kind bij haar thuis komt.

ja gek is dat hè. Wij hebben vrienden in België wonen. Ook dat is een wereld van verschil. Terwijl het maar 2 km afstand is.
Wat de zwangerschap en verlof regelingen betreft is het daar toch stukken beter geregeld

He,

Mijn zusje is 14 januari bevallen van haar zoontje Thomas en woont in Luxemburg. voordeel daar is dat ze een jaar zwangerschapsverlof heeft!
Wat mij opvalt is dat ze daar inderdaad ook naar een kinderarts gaan en niet naar een CB. Een inloopspreekuur of weeguurtje kennen ze niet.
Maar alle adviezen zijn ook zo tegenstrijdig met hier! Thomas sliep met 9 weken een keer langer door s'nachts en vanaf dat moment krijgt hij om 21:00 de laatste voeding tot dat hij om 7:00 weer wakker wordt. Hier in NL waren ze daar not amused over toen ik dat voor haar vroeg of dat wel mocht! (i.v.m. suikerspiegel) Daar zei de kinderarts dat het geen probleem was (lekker toch dat hij zo goed slaapt)
Gister was ze weer op controle geweest en ze mag als Thomas 5 maanden is al volledig op opvolgmelk overgaan en bij 4 maanden al groenten en fruit gaan geven....
Ik geloof ook niet alles van het CB, gevoel is ook belangrijk, maar mijn zussie krijgt nou niet echt geweldige adviezen in Luxemburg!
groete

Lisenka

Terug
Bovenaan