Radeloos! 11,5 maand

<p>We zijn radeloos! Dochter is nu 11,5maand. Zit in haar 7e sprongetje en 2 weken geleden haar spuitje gehad.</p><p>Ze is nooit een makkelijke slaper geweest en vrijwel altijd een vroege vogel(zie 5 a 6u wakker). Nu afgelopen week weer zo vroeg wakker met daarbij vanaf 04.00u al huilend wakker (vaak huilen in slaap dus ik denk dromen.. bij niks doen alleen maar harder huilen), we kunnen er niks mee.. uiteindelijk staan we tussen 5 en 6u maar weer op.. We snappen er niks van.</p><p>Hoort dit gedrag nu echt bij het sprongetje?</p><p>We hebben alles uitgeprobeerd. (Geen temp, geen tandjes denken we, niet te warm/koud)</p><p>Overdag sliep ze 2 dutjes. Doordat ze zo vroeg wakker is doet ze er 3.. we hebben het ook al proberen te rekken naar 2 dutjes ondanks slechte nachtrust echter slaapt ze net zo slecht..</p><p>Bij ons in bed leggen is het feest voor haar dan gaat ze helemaal niet meer slapen. Op de arm slapen doet ze ook niet meer, dan wilt ze met ons gezicht spelen.</p><p>Wie heeft er tips voor ons. Ze zijn allemaal welkom.</p><p>Ze slaapt met een diffuser met lavendel geur, heeft altijd goed geholpen, ze slaapt goed in. Slaapt met een slaapzak,speen en knuffel. Ook heeft ze een geluidsapparaatje met slaapmuziek die gaat na 20min uit.</p>

Hoi,
Voor mij heel herkenbaar.. Het heeft hier zo'n 3 weken geduurd en toen ging ons zoontje opeens uitslapen?Geen tips dus sorry..
Sterkte! En onthoud, alles is een fase!

Hooi, 
Enige tip zou toch echt zijn om even door te zetten zonder dat derde dutje.. dat zorgde hier ook voor een vroeg vogeltje op een gegeven moment. 
Misschien kun je die andere 2 dutjes met beide 30 minuten later doen ofzo? Dat wint ql een uur en dan gewoon gelijk om half 7 in bed in de avond. 
Hopelijk vind je een manier dat bij je dochtertje past! Niets zo vervelend als deze gebruiksaanwijzing.. 
Succes!

Hier precies zo gehad met 11 maanden. Ook wij gingen terug naar 3 dutjes. En plots was het na een aantal weken weer voorbij. Of het een sprongetje was weet ik niet, maar in ieder geval een fase. Hou vol, het ging (hier in ieder geval) vanzelf voorbij. Dus geen tips maar wel herkenning!! 

Wat gebeurt er als je haar rond die tijd in het donker een flesgeeft? Onze dochter van 15 maanden is ook een slechte slaper, mario dagen dat ze voor 6u wakker is, gaat ze nu na een fles die we zonder iets te zeggen geven, toch slapen. Vanochtend zelfs tot kwart over 8.  

Idd in het donker een fles geven, dat werkt hier meestal het beste. Vaak slaapt ze daarna door. Niet altijd hoor.. maar t is het proberen waard. Gewoon in het donker in haar bed. Fles geven, niks zeggen en daarna weer wegsluipen en hopen dat ze weer in slaap valt! En dan de ochtendfles minderen naar 60-90cc met een boterham erbij.

Dankjewel voor je reacties!
We denken nu zelf dat ze nog in een sprongetje/fase zit en dat haar eerste tandje begint door te komen...
In het donker de fles geven is geen optie, überhaupt niet in bed.. hebben we vorige keer al geprobeerd. 
Ik hoop dat dit snel voorbij is. Hoe snel je gewend bent aan een beetje meer slaap ?
Ja ze ging opeens van 3 dutjes naar 2 dutjes dus dat wilde ik ook doorzetten.. 
We gaan het proberen en inderdaad steeds denken het is een fase en voor haar is het net zo vervelend ... 

Onze dochter van 16 maanden lijkt ook steeds vroeger wakker te worden. Maar dan heb ik het over 5.30/6.00u
Ik pak haar eruit, geef een flesje, verschoon in de tussentijd, slaapzak weer dicht en terug naar bed.. dan slaapt ze meestal gelijk.  
Soms tot 8.00/8.30u. Maar dit doe ik alleen als ik vrij heb hoor... en ook niet heel handig ivm het middagslaapje. Dat gaat dan een stuk moeizamer. 
Maar het is ook een beetje eigenbelang hoor.. ben zelf nu 24 weken zwanger dus vind het dan wel lekker als ik eens tot 8.00 kan blijven liggen?

Terug
Bovenaan