Radeloos.. Baby 1 maand

<p>Wij zijn begin maart voor het eerst ouders geworden. </p><p>De eerste week met de kraamzorg ging het allemaal hartstikke goed, onze zoon sliep veel, at goed en was savonds onrustig 2/3 uurtjes maar bij papa wiegen en hij viel in slaap.</p><p>Mijn man is nu sinds 2 weken weer aan het werk en overdag is het 1 groot drama. Hij wilt niet slapen, is soms 3/4 uur aan 1 stuk wakker.. Tenzij ik met hem ga wandelen of hem 1,5/2 uur wieg. Na een uurtje is die dan vaak weer wakker. </p><p>Eten gaat redelijk, hij eet wisselend, dan eet die 70/80cc en 4 uur later eet die 140cc op. In overleg met het CB geven we hem wat die wilt, hij geeft zelf wel aan als die genoeg heeft. Wel spuugt die op sommige dagen veel, hij heeft veel de hik, en slikt ook vaak buiten het eten om, alsof die zijn voeding opboert en dan weg moet slikken.. </p><p>Snachts slaapt die wel goed, hij komt 2 keer voor een fles. Hierna moeten we hem wel weer wiegen tot die slaapt.. </p><p>Ik snap niet hoe dit kan.. Waarom huilt die zoveel? Waarom slaapt die alleen als wij hem wiegen? </p><p>Ik ben op zoek naar ervaringen en misschien hebben jullie tips.. </p><p>Liefs</p>

Tja wat kan ik ervan zeggen. Pasgeboren baby’s zitten gewoon echt nog niet lekker in hun lichaam. Ze hebben de bevestiging nodig van mama en papa dat ze veillig zijn vandaar het niet zelf inslapen. Ze voelen zich gewoon niet fijn alleen nog. Het ene baby’tje heeft dit erger dan het andere. Ik had ook een baby die het leven buiten de baarmoeder heel moeilijk vond. Gewoon lekker knuffelen. Zorgen dat ze niet oververmoeid raken is wel handig. Dan maar wiegen en of veel wandelen. Draagzak hielp hier ook. Wat betreft de voeding en terugkomen ook dit is eigenlijk normaal. De maagklep sluit niet goed en daardoor komt voeding nogal makkelijk terug af en toe. In mijn ervaring gaat het de komende maand nog niet verbeteren. Maar verbeteren gaat het wel! Probeer dus gewoon even toe te geven aan mama zijn en lekker veel te knuffelen, laat huishouden wat meer los. Het komt allemaal goed uiteindelijk. ?

Hey,
Je verhaal van spugen de hik en slikken kunnen klachten van reflux zijn.. Wij dealen hier ook al weken mee. Ze maagklepjes van baby’s zitten niet goed dicht de eerste levensjaar dus daarom komt er voeding terug. Huilt hij veel als hij wordt neergelegd? Bij reflux wel vaak, rechtop vinden ze het fijnst door de maagzuur. Helpt inbakeren misschien voor meer rust? Dat hebben wij ook toegepast, eerst met een groot deken en later wurmde hij zichzeld eruit. Je hebt speciale inbakerdoeken (merk Pacco) is verdeeld in hoeveel KG je kindje weegt. Via marktplaats zo’n doek gekocht want ze zijn prijzig google maar eens. en sindsdien slaapt hij super!

Als niks helpt kun je naar een ostheopaat gaan, ons zoontje huilde veel met aankleden en zn schouders en nek bleken vast te zitten door de bevalling sinds we 2x geweest zijn huilt hij daar niet meer om!

Hoi, ons zoontje (nu 9 weken) was ook na de kraamweek erg onrustig en veel huilen. Hij moest erg wennen aan het leven buiten de baarmoeder. Ik heb toen vrij snel een draagdoek gekocht en dat is echt een uitkomst voor overdag. Zo kan ik nog het eea in huis doen en hij slaapt er uren in. Hij heeft ook last van het terugslikken (reflux) van de voeding. We zijn ervoor naar de kinderarts geweest. Zoveel mogelijk rechtop houden is het advies en het bedje schuin zetten. Hopelijk heb je wat aan de tips 

Ik vind het klinken als reflux. Je kunt eens kijken naar de algemene tips daarvoor (rechtop houden, bedje schuin, voeding eventueel indikken, vaker kleinere flesjes geven). Onze zoon heeft het ook, maar in zo'n mate dat we sinds dat hij 6 weken is medicatie gebruiken. Sindsdien gaat het super! Hopelijk is dat bij jullie niet nodig, maar het kan geen kwaad om je eens te laten informeren.
Onze zoon vond het ook fijn in de draagdoek. Dan sliep hij ook heerlijk en ik had even mijn handen vrij. 

Tja, wat je onschrijft is 'redelijk normaal' voor zo'n klein ukje. Ze moeten echt nog wennen aan de wereld en hebben jouw warmte/nabijheid/geur nog heel erg nodig.  Mijn dochter sliep de eerste weken ook alleen maar op schoot en 's nachts tussenin omdat ik er gek van werd om elk half uur mn bed uit te moeten. Het werd na een maand of 3 wel beter. Maar avondenlang hebben we met haar rond gelopen ivm krampjes, zodra ik ging zitten begon ze weer te huilen. Zelf heb ik ook veel gehuild deze eerste 3 maanden ;)  
Ik werk op een kinderdagverblijf dus dacht dat ik wel wat gewend was, maar vond het echt wel heel zwaar, een baby! 
Nu is mijn dochter 18 maanden en ik ben zwanger van mn tweede kindje. Ik weet nu dat het er echt bij hoort, het is gewoon heel zwaar soms. Maar wat je omschrijft is niet zorgwekkend ofzo in mijn ogen.
Probeer zelf rustig te blijven, lekker samen met hem in bed te duiken overdag, wandelen, draagzak, op schoot slapen.. hij is nog zo klein dat hij dat nodig heeft! En echt, het wordt beter!!

Je verhaal klinkt herkenbaar. Onze kleine meid moest de eerste weken ook behoorlijk wennen. Slapen deed ze eigenlijk alleen op/bij ons. Ik haalde me van alles in mijn hoofd en dacht elke keer dat het ergens door kwam en het maakte me erg onzeker. Vanaf 6 weken ongeveer (ze is nu 4 maanden) hebben we een super lief, vrolijk dametje met een pittig karakter. Met de tijd hebben we haar leren kennen en zijn we bijv. de verschillende huiltjes gaan herkennen. Hierdoor kun je gemakkelijker anticiperen en beter inspelen op wat ze nodig hebben. Ik heb trouwens ook veel gebruik gemaakt van de draagzak.
Onze dochter is ruim twee weken te vroeg geboren en de bevalling is ingeleid. Ik denk nu wel eens dat ze toen gewoon nog geen zin had om al geboren te worden en liever nog even wat langer had willen blijven zitten! :)

Terug
Bovenaan