Radeloos.. baby 6 maanden slaapt niet

<p>Hier een radeloze moeder. Mijn zoontje is dik 5 maanden, bijna 6 en de nachten zijn drama. Hij wil niet slapen. Zowel savonds niet als snachts niet. Ik word er moedeloos van en weet niet meer wat te doen. Dit gaat nu al een maand of 2 zo. Ik heb het zelfde ritueel en vaste tijden. </p><p>Schema ziet er ongeveer zo uit.</p><p>7 uur fles 180 + 6 schepjes voeding +2.5 johannesbroodpitmeel</p><p>8.30 - 9.30/10.00 slapen </p><p>Fruithapje</p><p>11.00/11.15 fles 180 + 6 + 2.5</p><p>12.30 tot 14.30 uur slapen </p><p>15.00 fles 180 + 6 +2.5 </p><p>Eind vd middag nog een tukje van ongeveer 30 minuten.</p><p>17.30/18.00 groentehapje</p><p>19.00/19.30 fles 180+6+2.5</p><p>En dan begint t.. met een beetje geluk slaapt hij dan. Meestal valt hij direct na de fles in slaap. Vaak wordt hij na 30 minuten weer wakker of direct als we hem in bed leggen. Als hij dan weer wakker is krijgen we hem niet meer in slaap. Ja op je arm of tegen je aan. Leg je hem weer terug.. direct wakker en overstuur. Dit gaat de hele avond en nacht zo door. Omdat wij zelf ook willen slapen ligt hij vaak bij ons.  Niet de bedoeling eigenlijk maar ik weet het niet meer. Overdag slaapt hij wel goed in zijn eigen bed maar de avonden en nachten dus niet. Heb een muziekje in de babyfoon aan. Lampje aan en uit ook al geprobeerd. </p><p> </p><p>Wie heeft tips wat ik weet het niet meer. :( </p>

Het is pittig hé.
Mijn dochter  van bijna 9 maanden heeft het nu dus overdag. Snachts slaapt ze gelukkig door maar is om 5.00 uur weer wakker.
Ik vind persoonlijk dat je schema er goed uit ziet.
Dus daar zal ik niet teveel aan veranderen, wat bij ons erg goed geholpen heeft is voor de laatste fles in bad.
Dus om 16.45 warme maaltijd 
18.45 in bad ( lekker warm)
19.30 uur naar bed.  
Ik ben ondertussen ook een beetje wanhopig aan het worden met betrekking tot de slaapjes overdag. En alhoewel ik geen voorstander ben van laat maar huilen heb ik het gisteren wel gedaan. Ik was het echt even beu... 
En ja hoor na een half uur, ging ze met veel tegenzin liggen en viel ze in slaap voor een dik uur. 
Ik weet dat het heel moeilijk is en dat je zelf heel graag wilt slapen, maar mijn advies is neem ze niet bij je in bed om te slapen. Dit is heel makkelijk aan te leren, en zoveel moeilijker om af te leren. 
Heeft je kleine misschien last van zijn tanden? Dit was bij ons dus het geval vanaf 6 maanden, met gebroken nachten etc terwijl ze altijd snachts gewoon doorsliep. Ik ben toen na de fles, dentinox of chamodent gaan smeren en ja ok heb zelfs een paar keer een zetpil gegeven voor het slapen gaan. En guess what,  zie sliep weer door. 
Weet niet of je hier iets aan hebt. Maar wens je veel sterkte en succes.
Oh ja, als het mogelijk is laat de kleine een nachtje uit logeren, kan je weer even opladen. Was voor mij ook heel moeilijk, pas na 7 maanden gedaan. Maar hè, het is zo fijn als je weer wat slaap kan pakken. 

Groetjes. 

Slaapt je zoontje wel als hij bij jullie ligt? Je schrijft niet de bedoeling eigenlijk. Is dat omdat jij/jullie daar zelf problemen mee hebben of omdat je denkt dat je omgeving daar iets van vindt ? 
Ik heb zelf een zoontje gehad wat heel slecht sliep maar wel als hij bij ons lag. Wat wij helemaal oké vonden (want beter dat iedereen slaapt ..) maar voelde als of ik faalde of het voor de omgeving niet goed deed ! Daar heb ik nu mega spijt van en bij ons tweede kindje (nu 7 weken) geef ik met alle liefde toe aan het samen slapen . 
Dat is mijn tip dus volg je gevoel en weet dat er echt wel weer een moment komt dat ze in hun eigen bed gaan Slapen. 
Sterkte want het is echt pittig ! 

Slaapt je zoontje wel als hij bij jullie ligt? Je schrijft niet de bedoeling eigenlijk. Is dat omdat jij/jullie daar zelf problemen mee hebben of omdat je denkt dat je omgeving daar iets van vindt ? 
Ik heb zelf een zoontje gehad wat heel slecht sliep maar wel als hij bij ons lag. Wat wij helemaal oké vonden (want beter dat iedereen slaapt ..) maar voelde als of ik faalde of het voor de omgeving niet goed deed ! Daar heb ik nu mega spijt van en bij ons tweede kindje (nu 7 weken) geef ik met alle liefde toe aan het samen slapen . 
Dat is mijn tip dus volg je gevoel en weet dat er echt wel weer een moment komt dat ze in hun eigen bed gaan Slapen. 
Sterkte want het is echt pittig ! 

Je schema ziet er goed uit! Onze zoon kreeg rond die leeftijd nog wel een late voeding rond 23 uur, maar dat zal het probleem in de avond niet verhelpen.
Wij hebben ook zo'n situatie gehad rond 6 maanden. Overdag slapen was bal en de avonden en nachten werden steeds slechter. Wij hebben onze zoon toen op aanraden van de kinderarts toch een keer laten huilen (we hadden er een goed gesprek over met haar en ze keek goed naar onze zoon. Op basis van wat ik aangaf en hoe ze onze zoon inschatten, was haar conclusie dat hij echt wel doorhad dat we hem in slaap wiegden en ik 'm overdag uit bed haalde als hij maar hard genoeg huilde. We hebben 'm 1x 's nachts laten huilen, toen was het klaar. 3x 's avonds, toen was dat ook voorbij. De slaapjes overdag gingen vanzelf beter. Het was niet leuk, maar wel echt nodig. 
Doe waar je je goed bij voelt. Dat is het belangrijkst. Als je het zelf geen probleem vindt dat je kindje bij jullie in bed slaapt, dan is het ook geen probleem. 

Terug
Bovenaan