Radeloos baby 6 weken oud

<p>We zijn radeloos. Onze dochter krijst van af een uurtje of 14.00 smiddags tot 'savonds als ze in slaap valt. We vermoeden verborgen Reflux.vandaag bij de dokter geweest toen naar lactatiekundige door naar de kinderarts maar die kan alleen volgende week woensdag. </p><p>Intussen weer thuis en weer in die ellende. </p><p>We doen alles al wat het consultatiebureau en de dokter heeft gezegd. Dus alles staat schuin, kleine voedinggen, johannesbroodmeel enz.. </p><p>Ze zit 1x pw bij de osteopaat, maar daar zijn we pas 1x geweest. Troosten helpt alleen door de borst aan te bieden (ze krijgt borstvoeding) of mijn pink er in te douwen. De speen spuugt ze net zo hard weer uit. Overdag wil ze niet slapen. We zijn radeloos. </p><p>Iemand nog ideeën???? </p><p>Of tips.... </p><p> </p>

Ik denk dat ze ook oververmoeid is, slaapt ze ook niet op je borst? Ik heb hetzelfde meegemaakt met me zoontje waren echt zware tijden.. 

Wat super vervelend! Van een ontroostbaar kindje kan je heel radeloos worden.. 
Misschien lekker lang met haar douchen (met haar op jou borst) daarna nog een kleine voeding geven en met een opgerolde handdoek onder het matrasje haar ingebakerd in slaap laten vallen?
En anders in een draagzak een flink stuk gaan wandelen, dat maakt bijna alle baby's ook heel rustig
Hopelijk gaat het snel beter! 

hallo ouder van een lieve baby,

mooi hoor je titel terwijl je zo radeloos bent,
het geeft aan hoeveel liefde je hebt voor je kindej !
dit is voor mij (ik ben moeder van 50 jaar de moeder van mevr. ishe)
ze vroeg even of ik wilde reageren... mama zo was ik toch ook ?
ja, onze prachtige dochter heeft ook heel veel ...extreem veel gehuiled.
ik gaf borstvoeding en ook wij hebben alles geprobeerd.
johannes broodpitmeel werd het alleen maar erger van en later zei men dat ik ws te weinig voeding in de borstvoeding had en ben ik overgestapt op fles, nou hadden we dat maar nooit gedaan want toen werd het helemaal erger.
eigenlijk is mijn ervaring met 4 kinderen dat je het beste gewoon kan houden bij wat je doet. borstvoeding geven op aanvraag en het kind vooral bij je dragen (daar heeft het kennelijk behoefte aan). inderdaad kunnen kleine dingen helpen zoals wandelen, warm badje, hangmatje in de box, inbakeren maar de echte reden van het huilen hebben wij nooit ontdekt. en veel van de adviezen van artsen maakte het alleen maar erger en mij/ons meer radeloos.
je moederhart weet wat je kindje nodig heeft,
dus volgt je hart !!!!
lieve groet, Laura (moeder van 4 inmiddels volwassen kinderen en moeder van mevr.ishe)

Hier hetzelfde gehad met onze dochter van inmiddels bijna 4 maanden. Ze had ook verborgen reflux en wij zijn op een gegeven moment begonnen met Gaviscon Baby, dit leek wel wat te werken. Verder ook veel gewandeld en gedragen met haar. Na 3 maanden ging het plots een stuk beter, geen gehuil meer en ze slaapt ook overdag. Hopelijk is dit bij jullie ook zo. 

Wat vervelend zeg. Onze dame (13 weken) heeft ook last van verborgen reflux.
Wij hebben van onze huisarts (op aanraden van het cb) ranitidine gekregen. Dit is een maagzuur remmer. Ze spuugt er niet minder door maar ze heeft zichtbaar minder last van het spugen waarschijnlijk omdat het minder pijn doet. Wij zijn hier met 9 weken mee begonnen. 
Verder slaapt onze dame met twee handoeken onder haar matras zodat ze schuin ligt. Ook slaapt ze op haar zij zodat als ze spuugt of terug loopjes heeft dat makkelijk uit haar mond loopt.

Succes!

Wij zitten met hetzelfde probleem bij onze zoon van 14 weken en moeten nu ook nog 3.5weken wachten tot er plek is bij de kinderarts. 
Kan je alleen vertellen wat bij ons helpt(wij weten dat het een verborgem refllux is door cb en ha). Wij zijn gestopt met het johannesbroodpitmeel, verhelpt het probleem niet(zeker niet bij verborgem reflux) en maakt bij ons dat meneer alleen maar vaker aan de borst kleine beetjes gaat drinken. Laat hem gewoon drinken tot hij vol is, spuugt dan wel maar dan is hij tenminste niet ontevreden door honger. Onze grootste redding, heel veel dragen in doek en draagzak. Alleen dan slaapt hij overdag. De voeding komt niet minder terug en hij is een stuk meer tevreden.
Hoop dat jullie snel een oplossing vinden, niks erger dan een kindje dat pijn heeft en dat je er als ouder niks aan kunt doen. Heel veel sterkte.

Als er fysiek niet direct iets gevonden word zou je eens kunnen kijken om een (luisterkind afstemming te laten maken. Had ik dat maar eerder geweten met paar kleine aanpassingen een vrolijk kindje gekregen.

Terug
Bovenaan