Radeloos met de voeding

<p>hallo ik ben radeloos mijn kleine van 4,5 maanden drinkt nu 1,5 uur aan de fles terwel  dit 20 a 30 min moet zijn. Ik weet niet meer hoe ik dit moet oplossen. Bij consultatiebureau geven ze geen advies wat werkt</p>

Wat raar dat ze geen advies geven. Onze kleine is nu 5 maanden en bleek helemaal niet goed te drinken (zuigreflex werkte niet goed). Ik heb een pre logopedist ingeschakeld. Zij is 4x aan huis geweest en hij drinkt nu super goed!! Zelfs uit de kleinste speen. Dit zou je kunnen doen.
Of zelf kunnen uit proberen qua soort spenen /flessen. Welke heb je nu? Wij hadden eerst difrax maar uit de dr brown drinkt hij beter dus nu dr brown speen op difrax fles. Maar ook dit was na advies van de logopedist die ook hier naar kijkt.
Ik zou er wel wat mee doen voordat het drinken een frustratie wordt voor de kleine als dat al niet het geval is. 

Misschien andere speen? Wij zijn al heel snel van dr Brown fase 1 speen moeten overgaan op fase 2 toen. Ik zat ook inderdaad 45 min met moeite en daarna ineens 20 min! De leeftijden zijn maar indicators, meeste babys hebben problemen met zuigen nog. En klopt, is uit eigen experiment zo gekomen want na 2 weken bellen met het CB was dit idee nog niet benoemd en begonnen ze zelfs al over een voedings overstap?? Lijkt me toch slimmer eerst eens de andere opties te bekijken maar ja...was ook een goede les voor ons, dat we het eigen instinct boven de ‘proffesionals’ mening zetten! Succes ?

Hallo
Wij hebben difrax fles. En een tijdje terug deed onze dochter (nu inmiddels 4 maand) ook heel lang over de fles.
Wij hebben ipv speen 1 nu speen 2 erop.eerst dronk ze het binnen 10 minuten leeg (180 ml) maar met 1 schepje Johannes brood pitmeel erin doet ze nu gemiddeld wel 20 minuten over de fles..
Alhoewel ik denk dat ze nu in een sprongetje zit want ze drinkt de fles niet meer helemaal leeg. En ze krijgt ook sinds kort groente en fruithapjes

Hallo
Wij hebben difrax fles. En een tijdje terug deed onze dochter (nu inmiddels 4 maand) ook heel lang over de fles.
Wij hebben ipv speen 1 nu speen 2 erop.eerst dronk ze het binnen 10 minuten leeg (180 ml) maar met 1 schepje Johannes brood pitmeel erin doet ze nu gemiddeld wel 20 minuten over de fles..
Alhoewel ik denk dat ze nu in een sprongetje zit want ze drinkt de fles niet meer helemaal leeg. En ze krijgt ook sinds kort groente en fruithapjes

Hallo

Hallo

Heb je inderdaad al andere flessen geprobeerd? Wij begonnen met Dr Brown, daarna Avent en nu hebben we Difrax. Eerst deed ze er ook een uur over de fles en nu vrijwel altijd 10-20 minuten! Nu hebben wij ook best een slome drinker want aan de borst doet ze er soms gemakkelijk alsnog een uur over 

Terug
Bovenaan