Radeloos - slaap dreumes 20 maanden

Onze dreumes van 20 maanden is nooit een goede slaper geweest, maar de laatste periode is het echt niet meer te doen. Ze wordt minimaal één keer per nacht wakker en soms blijft ze dan ook twee uur wakker — ook als ze bij ons in bed ligt. Wij slapen al zo lang zo slecht.

Zeven dagen geleden zijn we begonnen met een slaapcoach, maar het valt ons enorm zwaar. We hadden inmiddels wel wat progressie verwacht, maar afgelopen nacht heeft ze maar drie uur geslapen en nu is ze alweer meer dan twee uur aan het huilen (tussendoor pakken we haar op. We gebruiken de stoelmethode). Ik word er zelf onwijs verdrietig van en we zitten allebei aan ons maximum.

Ik ben ook nog eens pril zwanger van ons tweede kindje (waar we superblij mee zijn), maar de vermoeidheid en de hormonen maken het allemaal extra zwaar.

Herkennen anderen dit? Vanaf wanneer werd het slapen beter (zonder coach)? En heeft iemand ervaring met een slaapcoach? Is het echt een kwestie van doorzetten, of is het nu wel welletjes zo?

Ik heb het gevoel dat we klem zitten. Het Slaapcoach’en vraagt nu eigenlijk te veel van ons, maar de normale situatie is eigenlijk ook niet houdbaar…

Gefeliciteerd met de zwangerschap. Wat een herkenbare situatie. Slaapgebrek breekt je echt op. Zeker tijdens een zwangerschap.
In mijn ervaring hielp het om het allemaal maar los te laten. Want op een gegeven moment is slaap (op wat voor manier dan ook, waar dan ook) belangrijker dan al het andere. Zo slaapt de oudste van 5 bij ons. Maar zijn we allemaal uitgeslapen.
Is het een mogelijkheid dat jullie elk een nacht voor je rekening nemen en bij haar op de kaner slapen ? Dan heeft de ander in elk geval om de nacht wat rust.

Een slaapcoach lijkt mij in bepaalde gevallen handig. Maar wanneer je er twijfels over krijgt stop er dan mee. Of vraag of de methode anders kan. Als jij je al zo voelt hoe zal het voor je kindje zijn? Je kan kinderen niet dwingen om te slapen. Het zijn ook maar mensen. Ze hebben je nodig dus waarom zo iets opleggen?! Veel succes!

Als het na 7 nachten nog geheel niet beter gaat, vermoed ik dat deze methode niet bij jullie dreumes past.
Wij hadden er vooral last van dat de baby/dreumes 's nachts een paar uur wakker was, wanneer er weer een slaapje verviel en er weer een nieuw slaapritme gevonden moest worden.
Uiteindelijk werkte het het beste om de baby/dreumes dan gewoon mee naar beneden te nemen, en het bij de eerste slaap symptomen terug naar bed te brengen.
Een klaar wakkere dreumes kan je niet dwingen te slapen helaas.

Kan het zijn dat dit opspeelt sinds je zwanger bent? Het is goed mogelijk dat de dreumes voelt dat er iets anders is, of dat jij door de hormonen anders ruikt. Dus dat de vertrouwde mama niet meer vertrouwd is. In dat geval heeft je dreumes vooral troost nodig.

Terug
Bovenaan