Radeloos

Hallo allemaal,

Wij hebben een dochter van inmiddels 5 weken. Vanaf week 2 lijkt ze al ontzettend last te hebben van krampjes (denken we), op advies van kraamhulp en cb zijn we infacol gaan gebruiken. Maar dit lijkt echt helemaal geen effect te hebben.

Nou is ze sinds afgelopen week echt alleen maar meer gaan huilen onophoudelijk en hard ook. Ze is alleen stil als ze de fles krijgt en heel even daarna. Kort daaropvolgend begint het van voor af aan. Ook is ze ontzettend gaan spugen en dan in de vorm van maagzuur met dikke witte drap er tussendoor. Dit is gekomen toen we meer cc zijn gaan geven omdat ze honger bleef houden.

Nou zijn we op advies van het cb over gegaan 2 weken geleden naar 6 flessen en om de 4 uur. Maar ze wordt na 2,5/3 uur echt wakker en blijft dan huilen tot ze de fles krijgt. Nu vraag ik me af of ik niet terug moet gaan naar voeden om de 3 uur met kleinere hoeveelheden om zo het spugen tegen te gaan??

Ook wil ik maandag even naar de huisarts gaan met het verzoek verder te kijken of ze ergens last van kan hebben..

Iemand ervaringen, tips?? Ik ben inmiddels het einde een beetje zoek het is zo ontzettend zielig voor haar en daarbij is het ook niet echt genieten van onze baby, dat vind ik zo nu en dan best even slikken.

Bedankt alvast

Wat erg krijg het weer spaans benauwd als ik het zo lees(1e 5 maand was bij ons ook drama) lees gerust mijn topics via mijn profiel misschien herken je dingen of zitten er tips bij veel sterkte liefs Sam

Hey, ik heb geen tip behalve dat je moet doen wat jouw gevoel zegt. Jij bent degene die je baby dag en nacht ziet.
En wat je denkt qua voeding verspreiden over meer flessen zou best wel eens kunnen werken tegen het spugen. Daarnaast krijgt ze dan al weer sneller iets waardoor ze (als ze idd krampjes heeft) vaker op de dag even kan zuigen. Dit lijkt bij ons ventje ook enigszins de pijn te verlichten. Vooral uitproberen dus met waar jij een goed gevoel bij hebt! En hopelijk is deze fase gewoon gauw voorbij zodat jullie lekker van elkaar kunnen genieten ? 
en ik weet niet wat je allemaal hebt geprobeerd tegen de krampjes maar wij hebben een kipkep gehaald als extra verlichting voor de pijn. Deze werd de hemel in geprezen door onze kraamverzorgster. Vooralsnog lijkt het wel wat te helpen, als ons jochie eenmaal in slaap is gevallen terwijl hij krampjes heeft dan lijkt deze de pijn genoeg te verlichten om ook lekker in slaap te kunnen blijven. 

We hebben hier ook verschrikkelijk last van krampjes gehad. Wij gebruiken infacol en geven hero comfort en na twee weken merkten we flink verschil. Ik had bij mijn eerste ook zo flink lopen tobben en nu zaten we er vanaf het begin er bovenop.

Hoi
wij gebruikte bij onze dochter ook infacol maar het huilen bleef. Toen op advies van vk naar ostepaat geweest. Om lang verhaal kort fe maken adviseerde zei ons Nutrilon Pepti (verkrijgbaar bij apotheek) na de eerste fles gegeven te hebben geen huilende baby meer en geen krampen meer.
Succes!

Nutriton tegen het spugen? Hielp hier iets. Reflux kussen of bakstenen onder het boveneind van het bed. Speen met klein drinkgat. Baby eerste half uur rechtop houden na de voeding. Huilt ze of krijst ze? Heeft ze pijn tijdens het drinken? Na de voeding? Check of het huilen een reactie op de voeding is of hier lis van staat. Heeft ze ook zuur?

Wij zijn ook overgestapt op hero comfort en zie echt verschil! Ook al eens gedacht aan karwijzaadolie? 
Heel veel succes ik weet hoe je je voelt! :(

Wij zijn ook overgestapt op hero comfort en zie echt verschil! Ook al eens gedacht aan karwijzaadolie? 
Heel veel succes ik weet hoe je je voelt! :(

Terug
Bovenaan