Radeloos

<p>Hoi allemaal, </p><p>Mijn zoontje is nu 5 maanden. Hij is nooit een hele makkelijke baby geweest. Overdag heeft hij altijd slecht geslapen. Snachts slaapt hij opzich wel goed. Krijgt al vanaf 2 maanden rond 22:00 zijn laatste fles en meld zich dan zo rond 06:00 voor nog een fles. Verder hebben we toen hij 3 maanden was ook ontdekt dat hij reflux heeft. Hij krijgt sindsdien op advies van de kinderarts Nutrilon omneo en een klein schepje nutriton. Verder zijn we er toen ook voor bij de osteopaat geweest. Dat leek iets te helpen. Hij ging al vrij snel zo tussen 18:30 en 19:30 naar bed (co sleeper), krijgt dan rond 22:00 dus nog een flesje en slaapt dan verder. Ergens tussen 02:30 en 03:00 wordt hij wakker, en dan pak ik hem meestal bij me, omdat hij anders echt overstuur raakt. De rest van de nacht slaapt hij dan bij mij verder. <br /><br /></p><p>Sinds vorige week is het echter een drama. Hij heeft inmiddels 2 tandjes en voor het weekend zijn vaccinaties gehad. Misschien dat dit meespeelt? Maar ik ben op dit moment echt radeloos.. Bij elk slaap moment gaat hij nu volop in de strijd. Raakt totaal overstuur en gaat overstrekken. Dit houdt hij makkelijk ruim een uur vol, tot hij dan uiteindelijk slaapt. Pas dan kan ik hem wegleggen. Dit herhaalt zich vervolgens ieder uur. Afgelopen nacht was het helemaal een drama. Hij heeft van 01:30 tot 04:30 eigenlijk alleen maar gehuild, overstrekken en wilt alleen maar rondlopen. Ook een flesje helpt niet. Hij kalmeert wel even en drinkt het op, maar zodra het op is, is het weer schreeuwen en huilen. Nu ligt hij weer sinds 18:30 te slapen, maar wordt weer ieder uur huilend wakker. Ik moet dan met hem rondlopen en dan kalmeert hij. Ik ben nu gewoon bang voor de aankomende nacht eigenlijk.. </p><p> </p><p>Ik weet gewoon niet wat er aan de hand is. Hij lijkt last van zijn darmpjes te hebben. Dit is eigenlijk altijd wel een beetje gevoelig. Hij laat veel windjes en je hoort het soms borrelen in zijn buikje. Het CB zegt dat hij erover heen moet groeien. Maar mijn gevoel zegt dat er toch meer aan de hand is. <br /><br /></p><p>Ik hoop dat iemand nog wat advies of tips heeft? Ik ben eigenlijk van plan om morgen de huisarts te bellen, als de nacht weer zo slecht verloopt. </p>

Als hij last heeft van krampjes zou je sab simplex kunnen proberen. Is een middel uit Duitsland maar wel online te bestellen. Je woont vast niet dicht in de buurt van Hengelo ov anders mocht je hier nu nog wat ophalen. Voor ons heeft het wonderen gedaan.

Klinkt ook wel een beetje als een slaapregressie, Google maar eens op slaapregressie 4 maanden (Engelse pagina's zijn beter: 4 month sleepregression) succes in ieder geval... slaapgebrek is echt pittig ?

Hé, ik hoop voor je dat afgelopen nacht beter ging. Wat heftig voor je! Ook dat je iedere nacht vanaf half 3 met hem bij je slaapt, dat moet doodvermoeiend zijn. 
Ik zou zeker even naar de huisarts gaan om te checken of hij ergens last of pijn van heeft. 
Verder hoop ik dat je partner misschien het van je kan overnemen zodat jij ook een nachtje kunt bij komen. 

Poeh wat ontzettend vermoeiend en lastig inderdaad. Ik zou ook zeker even langs de huisarts gaan om bijv. oorontsteking als oorzaak uit te sluiten. Hij is niet toevallig verstopt (nutriton kan daar nog wel eens voor zorgen)? Verder zeg je dat er reflux bij hem is geconstateerd, kan het zijn dat hij daar meer last van heeft? Hij gebruikt geen maagzuurremmers? Mogelijk is er sprake van een koemelkallergie? Ik zou in ieder geval evt. medische oorzaken uit laten sluiten. Verder niet echt tips zo lang dat niet duidelijk is. Veel sterkte gewenst.

Terug
Bovenaan