<p>Ik weet het af en toe niet meer met die peuter van mij. In juni wordt hij 3 en ik dacht dat we de peuterpuberteit goed door waren gekomen. Maar de laatste 2 weken is alles, maar dan ook echt alles een strijd met hem. Het begint s ochtends al met niet willen aankleden, niet willen tandenpoetsen, geen schoenen of jas aan willen doen, niet in mijn auto, maar in de auto van papa mee willen etc etc en dan is het pas 8uur s ochtends. De hele dag door is een strijd en hij maakt overal een probleem van. Wij trekken duidelijke grenzen en we merken dat hij die aan het testen is, maar ik word er gewoon moedeloos van. Ik heb tegen mijn man gezegd dat ik het gewoon even niet meer leuk vind. We laten hem al veel kiezen op dag (welke schoenen, jas, eten oo boterham ed) dus in dat opzicht laten we hem denk ik wel ervaren dat hij zelf keuzes mag maken. Ik weet het af en toe gewoon echt niet meer en moet ook zeggen dat ik soms s ochtends al geen zin in de dag heb, omdat ik weet dat ik alleen maar een strijd aan het voeren ben met hem. Tips zijn er waarschijnlijk niet, maar soms werkt het al om het even van je af te schrijven haha. Ik hoop dat er een leeftijd komt waarin het allemaal toch wel iets makkelijker wordt. </p>