<p>Hallo mede ouders,</p><p>we zijn inmiddels een beetje radeloos. Mijn zoontje is 3 jaar en sinds enkele wekenwilt hij niet dat we weggaan. Als we hem naar bed brengen begint hij al te huilen en te zeggen dat hij niet wilt dat papa en mama weggaan. Dat is inmiddels zo goed als over (ook omdat we soms toch wel boos zijn geworden omdat hij er voor ons gevoel een spelletje van maakte). Maar het is ook als we hem wegbrengen naar opa en oma en de opvang. Het begint al in de auto dat hij zegt dat hij niet wilt. Bij het ontbijt zegt hij juist dat hij er veel zin in heeft. Als we op de plaats van bestemming zijn is het tranen met tuiten, aan ons hangen en niet los willen laten en ook gewoon niet verder willen lopen. Zelfs als zijn vriendje bij de opvang is heeft hij het, terwijl hij voorheen altijd super blij was als hij die weer zag. We hebben inmiddels al van alles geprobeerd. Gevraagd wat er is, uitgelegd dat we altijd weer terugkomen, benoemd dat we snappen dat hij het moeilijk vindt etc., maar er verandert niks. Mijn man is er klaar mee en heeft aangegeven hem voortaan af te zetten en meteen weg te lopen als hij begint te huilen, ik ben daar niet van. Het lastige is dat we soms het gevoel hebben dat het aanstellerij is, maar soms twijfel ik weer en denk ik dat hij het echt niet leuk vind, maar ja er zal toch gewerkt moeten worden. Heeft iemand tips hoe we dit aan kunnen pakken? Is dit een fase? Gaat het OOIT over haha. </p>