radeloos

Hallo Allemaal
even voorstellen ik ben sabine en ik ben al 2.5 jaar bezig met zwanger worden
maar het lukt niet zo
ben ook naar de gyn geweest vorig jaar maar dat was geen succes ze was niet zo aardig en het deed vreselijk veel pijn aan het eind zei ze van als het zoveel pijn doet moet je er maar over na denken of je er nog mee door wilt gaan dat was de druppel en ik ben nooit meer geweest
het was zo een trauma voor me dat als ik eraan denk dat ik er weer naar toe moet dat ik helemaal gefrustreerd raak en ontzettend bang ben
nu is me zus zwanger en bij haar was het binnen 4 maanden raak
ik ben erg blij voor haar maar vraag me af hoe lang het nog bij mij gaat duren

Hoi Sabine,

Je hebt wel erg veel pech gehad, wat een vreselijk mens.
Ik zou via mijn huisarts vragen om een andere gyn. Ik heb het afgelopen jaar wel 10 verschillende ontmoet en hoewel de ene mij meer lag dan de andere, waren ze allemaal vriendelijk. Niet meer gaan is ook geen oplossing toch?
Heel veel succes bij de volgende poging.
Kelly

tja hoe lang het nog gaat duren weet je maar nooit, maar ehh ik weet niet wat er dan zo'n pijn doet, misschien kun je naar een andere gynaecoloog of een ander ziekenhuis gaan? moet toch mogelijk zijn. enne.... bevallen doet ook reteveel pijn hoor!

gr sandra

ja ik ben ook al langs geweest voor een andere gyn maar door dat het zo vervelend was klap ik geheid dicht
en dan ben ik zo gespannen dat het nog meer pijn gaat doen

Hoi Sabine,
Ik denk dat je gewoon heel erg veel pech hebt gehad. Ik heb meerdere gynaecologen gezien en die waren heel vriendelijk en deden me niet heel erg veel pijn. Ik denk dat het belangrijk is dat je probeert te ontspannen voordat ze je gaan onderzoeken want dan doet het allemaal ook minder pijn. Neem anders voor je afspraak een paar valeriaantabletjes om even tot rust te komen.
Sandra heeft wel een beetje gelijk natuurlijk. Door eventuele pijn van onderzoeken en behandelingen moet je je niet uit het veld laten staan want een bevalling is ook geen pretje maar het is allemaal voor een heel goed doel!
Er zijn zoveel vrouwen die het hebben doorstaan dat ik zeker weet dat jij het ook kan!
Sterkte!
Liefs Inge

Hai Sabine,

Ik heb ook een nare ervaring met een gynaecoloog een aantal jaar geleden. (toen was ik daar om een andere reden, niet om zwanger te raken). Nu ik zwanger wilde worden, heb ik aangegeven een andere gyn. te willen. Dat kan gewoon. In mijn dossier bleek zelfs te staan dat het aan mij lag, dat alle onderzoeken destijds zo moeizaam gingen! Dat is dus niet zo. Later bleek dat er meerdere vrouwen in mijn omgeving slechte ervaringen met hem hadden.
Mijn huidige gyn. heeft me heel goed behandeld. Hij legde alles goed uit en heeft niets geforceerd. Zelfs een uitstrijkje heeft hij uiteindelijk gewoon kunnen doen. Maak je geen zorgen, vraag om een andere arts en vertel hem/haar je ervaring. Ze zijn echt niet allemaal hetzelfde. De onderzoeken zijn nooit prettig, maar uiteindelijk hebben ze me bij mij nu tot een zwangerschap geleid! Ik hoop voor je dat je ook snel zwanger bent.
liefs
Anoniempje (5 weken zwanger)

Terug
Bovenaan