Radeloos

Ik heb een zoontje van 11 weken oud. Na drie weken heb ik borstvoeding met spoed afgebouwd en ben ik overgegaan op friso normaal met als gevolg veeeel darmkrampen, verstopping en dus veel en hard huilen. Hierna overgegaan op friso comfort, dit hielp ook niet en dus in overleg met cb overgegaan op friso hypo-allergeen. Door deze voeding us hij wel weer zelfstandig gaan poepen en is er veel verbetering opgetreden. Helaas is het nu regelmatig voor, tijdens en na de fles krijsen en gillen (heel hard). Ik ben echt radeloos! Op advies van kinderarts sinds vandaag overgegaan op allergy care, hoewel we niet denken dat het een koemelkeiwitallergie is hopen we wel dat deze voeding gaat helpen. Heeft iemand ooit gehoord van maagzuur bij babies? Wie kent dit probleem ook?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
ik weet het niet zeker maar reflux heeft met maagzuur te maken maar dan spugen ze ook. kijk anders een bij google onder ruflex misschien staat er wat bij

groetjes joyce
 
ik ben ook van de borst naar de nan voeding gegaan daardoor kon ze niet poepen ze ging spugen,darmkrampen,etc.ik ben toen ook overgestapt op friso comfort.ze bleef huilen,ja krijsen.op advies van de cb moest ik een dagboek bij houden,maar ik wilde ook dat we wat gingen doen.ik ben toen weer overstapt op simulac dat is lichter verteerbaar en kinderen accepteren dit sneller als ze de borst hebben gehad.dit in combinatie met nutriton wegens het spugen en naar boven komen van de voeding.heb haar wagen en bed verhoogd en als ze wakker is zit ze in het wipstoeltje die staat op rechtop.nu huilt ze wel minder en spugen die golven doet ze niet meer.dat haar voeidng omhoog komt is nu ook minder.maar cb zij dat het met max 6 maanden over moet zijn.het maagklepje is nog niet helemaal gesloten.anders hadden we ook over gestapt naar de allergie voeding,maar toen ik er meer op ging letten en door die dagboek kwam iki erachter dat het die reflux is.
succes

gr marjan
 
Hoi, bedankt voor jullie reacties. Zal me eerst even voorstellen. Mijn naam is Franka (was ik helemaal vergeten te vermelden). Ik heb zelf ook aan een reflux gedacht maar mijn zoontje Joep geeft alleen wat melk terug na de voeding ipv echt spugen. Ben nu volop alle zeilen aan het bijzetten om die allergy care voeding naar binnen te krijgen dus dat is nog afwachten of dat aan gaat slaan. Ik moet eerlijk zeggen, het is kei-moeilijk. Konden ze maar praten!
 
Mijn dochtertje van inmiddels bijna drie maanden begon ook ineens vreselijk te gillen en krijsen als ze de fles kreeg. Het ging echt door merg en been... Na een week aanrommelen zijn we er, in overleg met de huisarts achtergekomen dat het bij haar inderdaad kwam door het maagzuur dat ze steeds omhoog hoestte. Ze heeft toen medicijnen gekregen (omeprazol). Ik geef dit iedere avond op een babylepeltje met een beetje melk. Binnen drie dagen was de hele ellende over!!! Ze heeft geen last meer gehad. We moeten dit blijven geven tot ze wat meer vast voedsel krijgt. Dus tot een maand of vijf. Maar dat vind ik geen probleem. Het is een hele lage dosis en er zijn absoluut geen bijwerkingen. Misschien is het iets om eens voor te stellen aan je huisarts. Volgens de mijne wordt er tegenwoordig veel te snel gedacht aan allergie, terwijl er vaak een heel andere oorzaak is voor dergelijke problemen. Hopelijk heb je hier iets aan. Laat je het weten of je het hebt geprobeert en het heeft geholpen.

Succes, Iris
 
Terug
Bovenaan