radeloos....

hey lieve meiden,

ik ben ff erg rustig geweest,ik heb wel gelezen maar niet veel gereageerd. Ik zit er ook even helemaal doorheen.

Jorn is nu 3,5 week oud en het begon erg goed.
De afgelopen dagen en nachten is hij aan het spoken geslagen :-( niet kunnen boeren, na 20-30 min rechtop houden, ik leg hem in bedje... En spuugt alles uit.. K weet niet wat k ermee aan moet k heb het cb gebeld en de wijkverpleegkundige belt vandaag terug.. Even afwachten dus, maar wilde mijn verhaal ff kwijt..
Jorn heeft geen pijn, tenminste hij huilt niet, hij heeft er wel last van. Je hoort voeding omhoog komen wat hij later weer doorslikt. Als we hem een uur uit laten buiken gaat het wel goed, mja als dat na elke voeding zo moet.. Dan is er dus helemaal geen tijd meer om te slapen.ik had al moeite met de gebroken nachten, maar nu slaap k haast niet meer en ben gebroken.. Mijn man heeft jorn vanmorgen mee naar beneden genomen, zodat k kon slapen, mja manlief mag maandag weer gaan werken, dus dan is dat geen optie meer en zal k het toch alleen moeten doen. K weet echt niet wat te doen.
Iemand hier ervaring mee??

Voor alle dames die ondertussen zijn bevallen, proficiat!geniet ervan, voor de dames die nog mogen@ succes en daarna lekker genieten!

Liefs van een hoopje ellende..

de wijkverpleegkundige heeft gebeld en geadviseerd eerst de grootste druk van mijn borsten met de hand af te kolven (mijn bv loopt erg goed) jorn verslikt zich vaak doordat het er zo hard uit komt. Hopen dat dit helpt in combinatie met het bedje schuin zetten. Mama zou het erg fijn vinden een paar nachten beter te slapen... Hopen dat we er baat bij hebben!

Als ik je een advies mag geven, kolf niet te veel af. Voor je het weet heb je een nieuw probleem, dat je veel te veel melk hebt( waardoor de bv nog veel harder gaat stromen, je kans hebt op stuwing e.d)
Hier loopt de bv ook vreselijk hard met als gevolg dat onze zoon vreselijk veel spuugt.
Ik maak gebruik van de zwaartekracht. Dus een beetje liggend op mijn rug laten drinken zodat het minder hard stroomt en wat hij niet zo snel weg kan slikken stroomt ook makkelijker uit zijn mondje.
Ik geef toe dat het lastiger en meer een smeerbende is als even wat afkolven maar overstimuleren van de melk is ook geen pretje, bij mijn dochter heb ik daardoor een borstontsteking gekregen en dan ben je ook echt niet blij.

Heel veel succes en hopelijk kun je snel wat meer slapen. Het kan echt zomaar van de een op de andere nacht veranderen. Onze zoon kwam elke 2 uur( om 1.00uur, 3.00 uur en 5.00uur) en sinds 2 nachten laat hij er ineens 6(!!) uur tussen, wat is dat heerlijk!!!!

Groetjes essje, juni moeder

Hoi, hier in afwachting van een 2e kindje, maar wel enige herkenning van bij de eerste (ook al gaven we flesvoeding). Ze dronk nl echt als een idioot die fles leeg en daarna onrustig, alles er weer uitgooien. Zelfs bij de huisartsenpost gezeten. Hier bleek het boeren echt zo belangrijk te zijn, maar dat is in get begin heel erg zoeken met hoe je het boertje het makkelijkst er uit komt;-). En bij ons sloegen ook de twijfels toe... Doen we het wel goed. Heel veel sterkte en het komt goed!

Oh meis ik herken t helemaal, alleen krijgt ons meisje de fles!

Dronk m binnen 3 minuten leeg en golfde de halve fles er in 2 uur tijd net zo hard weer uit..Sinds 2 dagen andere fles (die vaak wordt gebruikt bij afgekolfde borstvoeding) van Dr Brown en wat een wereld van verschil, ze drinkt nu heeeeel rustig en relaxed en spuugt niet meer, af en toe een mondje, maar dat mag..Kan haar nu ook vrij snel weer in bedje leggen na de fles, duurde de laatste weken minimaal 1 -1,5 uur voordat dit kon..

Sterkte, we weten wat t is als je kapot bent van t niet slapen...enne verstandig om inderdaad eens af te wisselen. Mijn man is al een maand thuis en hij begint maandag ook weer, dus sta er dan ook alleen voor...maar komt vast goed hoor! Als de kleine slaapt, ook ff een uurtje meepakken..haha

thanx voor de reacties! Tot nu toe vandaag geen rare dingen gehad en een beetje afkolven vooraf gaat erg goed. (ik kolf niet veel af) de grootste druk van de ketel.. Ben wel ontzettend onzeker elk huiltje geluidje ben k bang dat er iets is.. Pfff word gek van mezelf... En het is zon schatje!! Mja hopelijk krijg k er snel meer vertrouwen in.mijn mannetje heeft da babyfoon al minder gevoelig gezet zodat k niet alles hoor,stiekem ga k toch regelmatig kijken.. Echt erg??

Liefs

Ik gaf onze 1ste 2kinderen voor de borstvoeding wat voeding voor spugende kinderen. Weet nu alleen niet hoe het heet. Is een klein oranje pakje. Dat kun je ook door evt. Flesvoeding doen. Bij de Eros of kruidvat weten ze wel wat ik bedoel. Dit werkte erg goed. Succes!

Ik gaf onze 1ste 2kinderen voor de borstvoeding wat voeding voor spugende kinderen. Weet nu alleen niet hoe het heet. Is een klein oranje pakje. Dat kun je ook door evt. Flesvoeding doen. Bij de Eros of kruidvat weten ze wel wat ik bedoel. Dit werkte erg goed. Succes! Het heet johannesbroodpitmeel

Terug
Bovenaan