Ramen wassen

A

Anoniem

Guest
Hoi aanstaande mamma's

Vandaag in mijn uitgerekende datum. Ik voel me helemaal fit en nog volop actief. Nu heb ik vandaag mijn ramen gewassen en krijg vervolgens van een familielid te horen dat dat uit den bozen is omdat als je boven je macht werkt er een grote kans is dat de navelstreng dat om het nekje gaat zitten. Ik heb daar nog nooit van gehoord of gelezen. Weet iemand of hier een kern van waarheid in zit??

hoi

Ik weet niet of het echt kwaad kan ,zolang je er geen last van heb denk ik maar en anders vraag je het aan iemand toch?het is normaal dat zwangeren op het laatst alles schoon willen hebben dus,ik heb het ook gedaan volgens mij hoor bij de eerste en heb een goeie bevalling gehad.succes met je aankomende bevalling gr wendy 25wk

Nou daar heb ik ook nog nooit van gehoord.
Ik weet wel dat er veel ongelukken gebeuren bij vrouwen die zwanger zijn en nog even de ramen willen wassen (van het trapje vallen). Dat komt doordat je zwaartepunt ergens anders ligt dan normaal.

groetjes
Heartje

Ik heb de vraag zojuist via de mail aan mijn verloskundige gesteld, zodra ik een antwoord heb laat ik het jullie weten.
Heb alleen de ramen gewassen waar ik zonder trapje bij kan.

Ze zeggen inderdaad dat je geen reikbewegingen mag maken maar of dat een fabel is weet is niet, ik doe het maar voor de zekerheid niet, kan zoiezo geen ramen wassen met dit lichaam (al maanden niet meer) ben wel benieuwd of het nu een fabel is of niet dus zie je reactie wel tegemoet!!

Hoi allemaal,

Deze vraag werd mij ook eens gesteld tijdens een cursusavond. Ik heb hem voorgelegd aan een cerloskundige en zij zegt dat het echt een fabeltje is. Reiken heeft helemaal niks te maken met de navelstreng. Als er een omstrengeling is, komt dat door de buitelingen van de baby zelf.
Overigens komt het erg vaak voor en is het pas gevaarlijk als er sprake is van een erg korte navelstreng. Door de bevalling kan de navelstreng dichtgedrukt worden waardoor de baby niet voldoende zuurstof meer krijgt.
Dit komt zelden voor!

Dus dames: gewoon reiken, en ramen wassen of wat dan ook. Het kan echt geen kwaad.

Groetjes,

M3

Ik heb ondertussen antwoord  van mijn veroskundige, een fabeltje dus volstrekte onzin. Wel is het zo dat bij boven je macht werken je buikspieren zwaarder belast worden en dit kan je op het laatst beter vermijden. Maar het heeft zeker geen invloed op de navelstreng. Zoals hierboven ook vermeld staat,  doen wat je kunt doen, succes.

Terug
Bovenaan