He Meis,
Ik las je reactie onder mijn berichtje, maar dacht: Laat ik maar onder jou bericht reageren!
Rammelende eierstokken, hmmmm......kan je dat nader uitleggen?
Ik weet niet precies meer, ik heb de eerste keer verdrongen. Ik maakte toen zoals je misschien nog wel weet een heftige overdosis oestrogeen aan en ben zo zo ziek geweest. De tweede keer nergens geen last van maar de derde en vierde keer had ik wel een gevoelige buik en borsten. Misschien bedoel je dat je je eierstokken voelt zitten zeg maar? Dat had ik wel namelijk. En bij mij is afgelopen keer (vanaf voor mijn laatste menstruatie mijn buik enorm opgezwollen) Nu moet je weten dat ik toch al vooraan heb gestaan met het uitdelen van lichaamsdelen. Ik ben een forse meid als je het zo mag zeggen (mede door mijn schildklieraandoening)
maar nu is hij echt gigantisch geworden, ik heb er gewoon last van.
Waar voel je het precies? links of rechts of aan beide kanten?
Tja je bent natuurlijk pas op dag 3 dus je kan ook niet zeggen dat je ei/ eieren heel hard groeien en dat je ze daarom voelt zitten....
Hier een stukje van de bijsluiter maar die zal je vast zelf ook wel hebben nagekeken.
4. MOGELIJKE BIJWERKINGEN
Zoals alle geneesmiddelen kan Puregon bijwerkingen hebben.
Minder ernstige bijwerkingen zijn kneuzing, pijn, roodheid, zwelling of jeuk op de plaats van injectie. In zeer zeldzame gevallen zijn uitgebreide roodheid van de huid en huiduitslag waargenomen.
Als u een vrouw bent:
Een ernstige complicatie bij de behandeling met FSH is ongewenste overstimulatie van de eierstokken. Dit komt zelden voor. Het risico kan worden verminderd door zorgvuldige controle van de follikelontwikkeling tijdens de behandeling. De eerste tekenen van overstimulatie van de eierstokken kunnen zijn: pijn in de onderbuik, misselijkheid of diarree. In ernstige gevallen kan dit gepaard gaan met een vergroting van de eierstokken, ophoping van vocht in de buikholte en/of in de borstholte, gewichtstoename en het ontstaan van stolsels in de bloedsomloop. Mocht u last van krijgen van één of meer van deze verschijnselen, dan moet u onmiddellijk uw arts waarschuwen, ook wanneer deze klachten zich enkele dagen na de laatste injectie met Puregon voordoen.
Sporadisch kunnen bloedstolsels ontstaan zonder dat ongewenste overstimulatie van de eierstokken optreedt (zie ook “Pas goed op met Puregonâ€).
Hoeveel eenheden spuit je?
Ik moet er 50 per dag, en daar kan je eigenlijk geen overstimulatie van kweken zeiden ze tegen mij.
Het is de eerste keer dus misschien moet je lichaam (net als bij mij) er de eerste keer wel erg aan wennen)
Anders bel je je apotheek of de gynaecoloog nog even just to be sure!
Wanneer moet je weer voor een echo?
Hoor je ze ook rammelen als je stil bent en goed luistert?
Hoop dat het snel overgaat, en dat je vele maanden puregon spuiten bespaard blijft.
Dat het door deze poging gewoon eens lukt!!!
Ik duim voor je!
Knuffel
Cynt