Ranitidine reflux

<p>Hoi lezers,</p><p>mn dochtertje krijt sinds afgelopen woensdag ranitidine voor de verborgen reflux. Gaat de medicatie op lichaamsgewicht? Ze krijgt nu 2 keer per dag 1mg. Net heeft ze weer een huilbui achter de rug en ik dacht toch even dat het misschien weer haar slokdarm kon zijn. Ze was hardop aan het slikken, erg kwijlen en als ze slikte kreeg ze een soort van pijnscheut en begon ze huilen. De medicatie deed wel gelijk zijn werk na dag 2 á 3. </p>

Volgens mij wel. Ik dacht dat onze kleine 2x 1,5ml kreeg en toen iets meer dan 5 kg woog. 
Houdt het goed in de gaten. Ranitadine hielp bij ons niet goed en we zijn overgestapt naar Nexium. Dat werkte veel beter en hebben we twee maanden kunnen gebruiken. Helaas kreeg hij last van bijwerkingen van de Nexium. Nu even gestopt om te kijken hoe het nu gaat zonder. 

Hier bij mn dochter 3 maanden gebruikt. Werkte bij haar perfect. Gingen in 5 dagen tijd van kindje wat flessen weigerde, veel huilde en weinig sliep naar tevreden baby die nacht doortrok en weer at. Het ging volgens mij idd op gewicht. Groetjes nvn

Ik heb dit ook gebruikt. Mijn dochter kreeg ook 2x 1mg. Ze bleef last houden op de momenten dat er veel tijd tussen zat. Ik heb het toen gehalveerd en 4x0,5 mg gedaan. Dat ging beter. Ik mocht ook als het een keer erger was en extra dosering geven. Succes... het blijft een vervelende tijd voor zo'n kleintje

Het gaat inderdaad op gewicht. Onze premature zoon gebruikt ook de ranitidine en als hij weer wat gegroeid is dan gaat hij weer meer spugen. Dan laten we of bij de kinderarts wegen ( als we er toevallig moeten zijn) of naar het cb en geven het gewicht door zodat het herberekend kan worden. Soms hoedt de ranitidine maar 2x 0.1 ml er bij met alweer amper of niet meer braken!

Mijn zoontje is 6 weken oud en gebruikt nu 2 weken raditanine, helaas heeft hij na 1 week gebruik van de medicatie nu obstipatie 5 dagen geen ontlasting gehad en geef sinds vandaag laxeermiddel erbij wat ik zo erg vind zo jong en nu al zoveel medicatie, mijn zoontje js 6 kilo en krijgt 2x per dag 2 ml.. hebben hier nog meer mensen ervaring mee en of tips voor mij?? 

Wij geven Nexium op aanraden van de HA, ook voor verborgen reflux. Dat is net wat effectiever dan ranitidine (andere werkzame stof) en volgens onze huisarts is het niet slechter ofzo. 

Terug
Bovenaan